Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 februari 2014

Av Sara - 4 februari 2014 16:40

Så sprang helgen iväg och några dagar till... Blev lite låg efter att min & Fuxis tävlingsdebut i lördags blev inställd. Fina fuxis var ju lite halt veckan tidigare, troligtvis efter att ha blivit sparkad av Ritmico i hagen. Men jag tyckte han kändes fin efter ett par dagars vila och red sparsamt hela förra veckan. På fredagen behövde jag ju dock kolla knapparna och kunde då konstatera att han inte var helt glad över att ta för sej ordentligt med det benet. Så jag fick helt enkelt ställa in... Nu skrittar jag honom igen, men eventuellt får jag åka iväg och kolla honom innan han får jobba hårda pass igen. 

Här hemma är stallet fullt av folk och hästar. Vicky har tagit hit ytterligare två hästar som hon behöver rida för att de ska säljas. Så har jag praktikanten Frida här och sedan i måndags fick jag även en frivilligarbetare! Mina, en granne, som är arbetslös för tillfället, erbjöd sej att komma och praoa lite när hon ändå har tid över. Mina och hennes mamma äger Esmeralda, partbreed-stoet e. Alferez som jag haft är i träning ett par gånger. Mina är duktig på att rida och är uppvuxen med hästar så hon är en stor tillgång här! Idag tog vi med oss fyra hästar på en härlig skrittrunda! Så himla mysigt med så mycket sällskap, och hästarna var så nöjda! Jag red fuxis, Frida red Vickys snälla Betty, Vicky red Miro och Mina tog Alcon barbacka! Vi hade inte sadlar så det räckte så Alcon blev utan. Men har är så bred och mjuk att sitta på så Mina hade det varmt och skönt hela rundan!

Jobbade Teo lite i lina och red Mino i ridhuset. Han var superduktig, bara liiiite busig, då vi fick sällskap av Vicky som longerade en av sina unghästar och Mina som red sin Remington samtidigt. Men Mino är så väldigt kontaktbar och härlig, trots att han håller på att explodera av energi! I morgon blir det vattengympa för både honom & Teo, och sedan hoppas jag innerligt att isen smält undan på grusvägarna så att jag kan ut och skritta med Mino på torsdag! 

Quiero gär framsteg och jag har nu "ridit" på honom några gånger i ridhuset. Igår var han toppad och busig i linan, men när jag satt upp var han hur cool som helst! Blir en riktigt fin ridhäst det där! 

Inte alla som läser här har kanske Facebook? Denna film visade jag där i fredags, men för er icke FB-användare så kommer den här också. Mino min Mino - underbara häst!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards