Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 22 januari 2014

Gästblogg nr 7

Av Sara - 22 januari 2014 17:34

Hej! Här kommer en hälsning från Gotland:

Jag heter Annica Ahlquist och är 50+ och bor på en gård på norra Gotland. Hästar har funnits i mitt liv sedan jag var liten, bodde då i Stockholm. Under alla år har många hästar och ponnyer passerat men de senaste åren har jag känt att åldern gör att jag ska nog sluta med att rida in unghästar/ponnyer. Efter
ett års väntan på att mitt halvblodssto skulle bli ohalt efter en senskada gav jag upp och ville hitta en häst som jag bara skulle ha roligt med. Då började jag läsa om PRE-hästen. Riddarsällskapet Tornamentum här på Gotland har nu flera PRE-hästar i sitt gäng som tävlar mycket framgångsrikt i hela Sverige. En av dom är godkänd avelshingst dessutom. Temperamentet och även storleken
tilltalade mig.

Jag började leta annonser och hittade då direkt Stuteri Pepino PRE och Sara. Där fanns ett PRE-sto till salu, Franchesa V. Jag bokade tid med Sara och flög från Visby ner till Ängelholm där Sara mötte mig. Jag såg Sessan, som hon kallas, på stallgången och senare även under ryttare när Klara red. Hon såg mycket trevlig och cool ut. Min provridning gick väl inte alldeles lysande, jag hade ju inte ridit på ett år, och Sara sa lite diplomatiskt att hon såg att jag egentligen var en van ryttare... Efter en kort betänketid så bestämde jag mig. Detta var den 18 juni 2012 och Sessan var då 7 år. Den 22
juni besiktigades hon på kliniken och den 23 juni påbörjade hon sin resa till Gotland. Hit kom hon den 24.e

Vi har under dessa 18 månader verkligen funnit varandra. Vi startade en första LB dressyr i maj med bra resultat och målet nu är att debutera i LA under våren. Hon är fantastisk att träna dressyr med men även en trygg kompis att rida härliga turer längs havet på. Under hösten 2013 har hon varit en otrolig
tillgång för mig då min man (vi var gifta i 34 år) avled efter en tids sjukdom. Med Sessan i stallet (och dom andra två halvblodsstona) är man aldrig ensam. Jag ångrar bara en sak med mitt köp av en PRE - att jag inte gjorde det tidigare! Allt är så lätt! Väluppfostrad - lätthanterlig - vill alltid vara
till lags - otroligt kul att rida - trygg och lugn vid nya platser och situationer! 


Bilderna visa ett träningspass hemma på vallen samt vår första dressyrstart i Visby.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards