Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 januari 2014

Av Sara - 15 januari 2014 20:39

Var uppe lite tidigare idag då jag skulle hämta besökare vid flyget kl 9.30 Camilla och hennes man kom ända från Luleå för att träffa Zanteo, Teo & Alhaja. Camilla förlorade nyligen sin häst i hastig sjukdom. Hon hade haft honom sedan han var 10 månader gammal och han var 10 nu om jag minns rätt. Nu tänker hon börja om från början med fina Zanteo. Camilla hade väl mer eller mindra bestämt sej innan de kom ner, och hon blev visst inte besviken. Hon fick träffa alla småkillarna i lösdriften och så tog vi med dem allihop till ridhuset. Så fick Camilla prova på att leda honom och känna lite på honom. 

Så klart fick även Teo visa upp sej och jag red ett litet pass. Ingen hälta alls idag, bara liiite öm men en glad häst! Strålarna ser mycket bättre ut och på fredag kommer hovis igen för att kolla över honom och några andra hästar. Härligt! Trots att Teo bara ridits en-två gånger/ vecka och då mest i skritt, så är han så himla snäll och samarbetsvillig! Matte är såååå glad och stolt över sin fina kille! 

 

Även stona inspekterades och här finns ju även både Valencia & Ritmico, som ju är Zanteos halvsyskon, att se! På väg tillbaka till flyget så tog vi en tur runt Helsingborg för att se lite på Skåne. Och så blev det ett snabbt besök på djursjukhuset för att hämta hem min nya Spalding. Har köpt en sådan oxå för att komplettera så att jag har en XX-vid och en vid sadel. Dessa två bör passa alla hästar jag har här i träning och till försäljning. Härligt!

Så nu ska lilla Zanteo åka hela vägen till Luleå! Vi väntar dock några veckor till med transporten. Varje vecka som han får växa på sej innan sin långa resa känns bra för min del... 146 mil enkel resa!

Väl hemma igen blev det träning med Quiero, promenad med Mino i ridhuset och så programträning med Alazano. Fick inte ihop programmet riktigt i slutet men kom då på att jag glömde bort de enkla bytena, så det får jag göra om i morgon hahaha! Är det någon som vet någonstans där man kan träna på 20X60 bana? Lite svårt att få den rätta känslan i mitt 24X42 m ridhus...

Och så slutligen, jag har hittat en groom som började idag. Så platsen är tillsatt! Tack söta ni som erbjöd era tjänster! 

Hej hopp! //S
 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards