Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 9 januari 2014

Av Sara - 9 januari 2014 23:20


Hej. Jag heter Anette och vi bor utanför Varberg i Halland.Jag är lycklig ägare till Vistoso, som jag köpte av Sara för snart 1 år sen. Han är född 2001 och är min 2:a egenägda PRE. Vistoso är en gentleman med ett temperament och en ridbarhet som passar mig perfekt. Under året som gått har vi nu lärt känna varandra ganska bra.Vi har varit ute på 4-5 dressyrtävlingar, ett antal programridningar och träningar. Vistoso är en klippa att ha med sig i nya miljöer, det är bara domarbordet som kan vara lite läskigt ibland ;) Under kommande säsong kommer vi att tävla lite grann, med mål att rida bättre och nogrannare än förra sommaren.Men det viktigaste är att det är roligt och Vistoso är verkligen rolig att rida. Jag är så glad för honom :D Hälsningar från Anette o Vistoso.

Av Sara - 9 januari 2014 17:46

Idag har det fullständigt vräkt ner vatten från himmlen hela dagen. Det blev en innedag för hela gänget! Stona har icke stuckit nosen utanför lösdriften och småkillarna var väldigt nöjda i sin liggahall de med. Zanteo är nu den obestridde ledaren i den flocken. Han är stor och stöddig, men även cool och orädd, och man kan nästen höra hur de andra snackar: Låt Zanteo kolla först om det är farligt! Zanteo säger att det är lugnt! Vi äter hö nu för det gör Zanteo. Eller från Zanteo själv: låt oss gå in nu grabbar, det är kallt om baken här ute... De har det mysigt och är riktigt fina allihop!


Mino har varit på Gunnarlunda och jobbat i vattnet och man kan nästan se hur han musklas och stärks för varje gång. Han går 30 minuter och 25 av dem är han pigg som en mört!

Alla andra fick jobba inomhus idag. Det regnade så mycket att det inte var någon vits att ha musiken igång ens. Den hördes ändå inte! Fuxis gick nästan hela MSVC-programmet, om än isärklippt här och där. Behövs en hel del putsning, men vi KAN genomföra alla rörelserna. Superkul!

Jag tänkte bjuda in alla er som köpt häst här att gästblogga en dag! Om ni vill berätta lite hur det går med er häst, vad ni jobbar med och vad ni har för planer? Ni som köpt er första PRE, hur känns det och är ni nöjda? Maila mej ett inlägg och helst med 2-3 bilder oxå, så publicerar jag gärna här! Tror inte bara jag skulle tycka att det vore roligt att läsa om era upplevelser!    pepino.pre@gmail.com


Hej hopp!

//S

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards