Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Sara - 3 januari 2014 18:50

Var uppe tidigt och i stallet 7.30 Hade tandläkartid och ville hinna rida Teo & mocka innan jag åkte till stan. Teo var bättre och mindre öm idag, men jag travade ändå bara ett varv. Han jobbar lugnt och fint i skritten och blir mer & mer avspänd. Bytte om och snofsade till mej för ett stadsbesök. Lagade hål hos tandis och åt sedan lunch med min gulliga svägerska Milena. Var lite svårt att äta med bedövad mun bara...

Tillbaka i stallet var jag vid 13-tiden och fick börja med att köra lite hösilage och sedan gjorde jag iordning Mino. Var premiär för ridning idag. Första gången efter rehab och ja, det var väl typ två månader sedan jag red honom sist? Hade tänkte skritta ut en sväng, men kom på att det kanske var i övermodigaste laget, så jag bestämde mej för ett kort pass med mest skritt i ridhuset i stället. Första varven var något, hmm, instabila, men så kom vi igång och travade lite och då blev Mino så glad och nöjd att vi sedan kunde skritta och trava lite omväxlande i 15 minuter ungefär. Nöjd och glad häst och ÖVERLYCKLIG matte!

 

Borstade och myste lite med Alazano och så tog vi en promenad tillsammans med hundarna. Det blev lagom för honom idag. Nästa vecka har vi grönt ljus så då kör vi igång lite mera. En uteritt i helgen är oxå inplanerad. 

Ritmico fick ett pass i ridhuset idag med och var väldigt fin. Traven funkar bra nu och han har fin bjudning. Fick till en fin galoppfattning till höger och en hyfsad galopp något varv oå. Vänster galopp gick sådär, men vi jobbar på! Han lär sej väldigt snabbt så fastän jag inte ridit honom i jul, så har han gjort framsteg. Han är otroligt fin att sitta på när han går som han ska. Blir finfint det här!

Sist ut ikväll med var Quiero som fick samma stallgångsträning som igår. Stod på en pall bredvid honom samtidigt som jag tog upp och ner stigbyglarna och justerade lite. Inga problem med det. 

Nu är det helg och sedan följer en helt vanlig vecka. Hej hopp!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards