Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 2 januari 2014

Torsdag

Av Sara - 2 januari 2014 19:52

 

 

 

 

Börjar med några fina bilder på Razonado MAC & Galope - bilderna är tagna för 4 år sedan, januari 2010. Känns som igår ändå...            

Januari 2014:

Vardag igen och jag har verkligen börjat sakna de dagarna. Nu är det bara en helg kvar och sedan rullar veckorna på som vanligt. Och helt fantastiskt nog - MOT LJUSARE TIDER: HURRA!!!!! Känns nästan föööör bra att vi tagit oss igen om den mörkaste tiden, och halva vinternt, utan kyla! Så även om vintern tänker kika förbi SKåne, så lär den inte stanna allt för länge. Nice! 

Idag var det Minos Gunnarlunda-dag, så jag skyndade mej med fodring och utsläpp så jag även hann med mockningen innan vi åkte. Mino var en stjärna och det är så roligt att se hur bra han jobbar i vattnet! Karolina som sköter rehab-centret är supertrevlig och jag gillar henne verkligen. Roligt att diskuttera träning och få lite tips om hur man får hästarna starka på bästa sätt. Jag vill ha ett eget vattenband! Vid 11 var vi hemma igen och då var Mino-killen nöjd att få vila i sin box med lunch-hö. Jag sadlade Ritmico och red ett pass i ridhuset. Han var helt opåverkad av sin barfota-hov, så det ska nog gå fint fram till onsdag. Han går bättre och bättre, så snart kan det nog bli en film! 

Tog en lång lunch i soffan med lite brasa och en stunds läsning. Skönt att kunna mysa lite mellan hästarna! Tog in Quiero & Diamante så fick allihop lunch. Sedan hade jag en lektion och det var väldigt roligt att se hur mycket den hästen utvecklats över julen sedan jag sist såg den!

Sadlade Fuxis och red ett kort joggingpass i ridhuset. Han känns fortsatt fin och verkade väldigt glad och nöjd att få röra på sej igen. Har nog bestämt mej för att rida MSVC:1 i dagstorp den 5/2. Ska testa lite till, men jag tror att det ska funka fint det programmet. Whiii, vad roligt det ska bli att tävla igen! Och lite annat än LC & LB :) 

Teo fick pyssel i stallgången och kollade statusen på hans hovar. De har torkat upp väldigt fint, och jag tänkte försöka mej på ett kort ridpass i morgonförmiddag, innan han går ut i hagen. Han verkade helt oöm i morse innan jag släppte ut honom. När han stått torrt hela natten. Håller tummarna att han känns fin i morgon! 

Sist ut i kväll var Quiero, som jag nu ska rida in. Hans första pass bestod av sadel och träns på stallgången. Passade på att putsa sadeln när han hade den på sej, och så fick han bara stå i gången och smaka på bettet. Han tog det hela med fullständig ro. Ska bli så roligt att jobba med honom! 

Quiero i full mundering ikväll

 

 
 
Ingen bild

Katrin

2 januari 2014 23:18

Vad Quiero är lik sin pappa Trazzel!
Härliga bilder på Trazzel och Galope i snön :)

 
Bea

Bea

3 januari 2014 07:11

Man får lite energi av bara tanken på att det går mot vår! Han var fin redan då min ( vår) Galope <3 hur gamal var han när han började gå ensam i hage ?
Visst ska de bli skoj när tävlingssäsongen är igång :)
Kram

http://www.galopep.bloggplatsen.se

Sara

3 januari 2014 07:27

Ja han började se vettig ut vid tre års ålder Galope! De gick tillsammans fram till våren. När stona började brunsta blev deras lekar allt för vilda...
Ska bli sååå kul att täcka i år! ?
Kram S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards