Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Sara - 1 januari 2014 16:04

På detta år 2014, och jag bestämde mej redan innan jag gått upp, att idag, ska bli en fantastisk dag! Man skapar sin egen lycka anser jag, och lyckligast, det är jag hos hästarna. Fodring och utsläpp först alltså. Sedan frukost till Skavlan julspecial i soffan. Därefter ut i stallet igen. Drog igång som en iller med mockning och lite extra städ och fix. Bestämde mej för att flytta ner Alazano en box i stallet så att han, och Ritmico står mitt emot varandra. Blev lite jobb med det då den boxen används till halm och en massa prylar. Men då blev det rensning där oxå och Alazano verkade väldigt nöjd i sin nya box! Han ser så oförskämt pigg ut så jag kunde inte motstå att sadla honom iallafall, trots att han egentligen har vila tills på måndag. Men en skrittrunda i solen är knappast ansträngnde för honom, och så blir vi ju så lyckliga! Han är så underbar att sitta på så man blir bara LYCKLIG! Travade ca 500 m på väg hemåt och han kändes otroligt spänstig, mjuk och fin! LYCKA LYCKA LYCKA    Inte kunde jag ana att denna lilla häst kunde vara en sådan juvel! Är så otroligt glad för honom!

Mahometano IX - alias Alazano eller Fuxis. Kärt barn har många namn....

  


Teo fick vara i hagen några timmar på morgonen men var snart nöjd och fick komma in igen. Spolning och noggran rengöring av hovarna och sedan behandling med medikamenter. Som väl är så är Teo otroligt renlig och ordningsam i sin box, så han står aldrig med gödsel i hovarna i boxen. Han fick komma ut i ridhuset lös en stund och rulla sej och busa lite. Efteråt blev det man & pälsvård och sedan tror jag han var nöjd! 

Sedan var det Minos tur att bli pysslad med och så tog vi en promenad med hundarna som sällskap. I morgon ska jag köra med honom till Gunnarlunda för ett träningspass och på fredag blir det uteritt med mest skritt. Han har utvecklat sin skritt väldigt mycket bara på de två veckorna på Gunnarlunda. Skrittar med långa steg genom hela kroppen! 

Ritmico hade tappat en skor och trots att jag blivit en hejare på att slå på tappskor (hrm hrm jaja hyfsad iallafall) så lyckades jag inte slå i några söm i hans stenhårda hovar! Skit! Hovslagaren kommer om en vecka och jag tror nog han kan gå några pass i ridhuset med bara tre skor så länge. 

Igår var det stora friseringsdagen nyårsafton till ära och alla ston och Zanteo blev nyklippta och fina! De är så duktiga och gillar verkligen att bli klippta. Clasica trängs och vill vara först att bli klippt! Zanteo & Valle fick ha grimma på men Classan & Alhaja står blickstilla ute i hagen medan man klipper både man och svans. 

Så här duktig var Zanteo!


Tina lärde mej att fläta fiskbensfläta så Teo fick vara modell. Fick öronen trimmade och hovarna oljade! Nyårsfin Teo och glad matte!

 
 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards