Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 30 december 2013

Av Sara - 30 december 2013 19:24

EN vardag hann man med idag så här mellan helg och nästa helg! Idag har vi haft ganska soligt och fint men kallt i vinden. Dock inga minusgrader här inte så vi vadar i lera som vanligt... Igår gjorde jag ett misstag som jag lär få ångra bittert ett tag. Eftersom Mino var hemma igen, ville jag gärna låta honom gå ut i sin vanliga stora gräshage. Därför tänkte jag att alla vackerna borde kunna gå tillsammans ju? Ritmico, Diamante, Quiero & Alazano. Det blir fint det! Det blev det INTE! Ingen slogs eller så utan i början var de allihop så söta och glada. Tills Alazano bestämde sej för att Q & D är MINA, Ritmico kan gå och dra något gammalt över sej och alla andra ska bara hålla sej lååångt borta oxå! Hoppades att Alazano skulle ha glömt detta idag och återigen och och bete lugnt med sin poolare Ritmico, men icke... Han vandrade längs staketet i två timmar och sedan tog jag in honom. Suck, får väl vara inne några dagar till, så kanske vi kan börja om från början sen igen. Stackars Ritmico förstod ingenting :(

Så söta och oskyldiga...

   


Idag hade jag besök av Susanne, som har en Teddy-avkomma som hon själv fött upp. Hon hade en väninna med sej som var intresserad av att betäcka sitt sto med en PRE. Jag hoppas jag kunde tala väl om rasen och få henne mer intresserad! Jag tror i synnerhet Mino tilltalade dem båda! Han fick jobba lite på lina idag och var lugn och städad trots att det var första gången på länge som han fick jobba i ridhuset. I morgon blir det en skrittrunda med honom! Teo var en stjärna och blir lugnare oc finare för varje gång jag rider honom. Aldrig får man vara helt glad förstås, när det gäller den hästen, för hans strålröta har blivit sämre igen av all denna jäkla lera och väta, så nu är han öm när man rider :( Suck och dubbelsuck. Han är bara så otroligt snäll och positiv iallafall, trots att han har ont så protesterar han inte ett smack! Men jag känner ju direkt att han inte är bekväm, så det blev en väldigt kort förevisning av en småhalt häst... Kan man inte ha gummistövlar på honom i hagen? Tror jag får googla...

I morgon är det nyår och den tillbringar jag hemma med djuren. Sedan är det nytt år och nya tag. Vi hörs då igen!

GOTT NYTT ÅR ALLIHOP!!   

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards