Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Sara - 4 december 2013 00:21

Det har varit några intensiva dagar (ovanligt...) men för att börja med det roliga så har Julio-träningen varit fantastiskt rolig denna gång. Rociero var superduktig och jobbade så fint. Otroligt snäll att lasta och ha med sej. Vilken liten pärla! Är såååå glad att jag även tog med fuxen! Vi fick göra så otroligt bra och roliga övnignar och jag har nu lite verktyg och uppgifter att jobba med tills nästa gång vi ses. Piaffen blev fantastiskt fin och piruetterna WOW!! Med övningarna som jag ska göra så kommer han att stärka sin överlinje och bli snabbare bak, därmed skall bytena oxå lossna och bli renare och bättre! (lätt som en plätt!) Julio satt upp en liten stund i måndags och red. Han höll med mej om att det var en otroligt trevlig och mentalt outstanding häst! Idag, mitt i min lektion, så sa han att han skulle säga något som han inte brukade uttala sej om och då blev jag så klart lite nervös. När det kom att han tyckte att Fuxis var en av de bästa spanska hästar han sett, så trodde jag först att jag hört fel, men då upprepade han sej och menade verkligen det. Herregud! Och ja, efter dessa två dagar måste jag säga att den lilla röda hästen bara imponerar mer och mer på mej. Jag tyckte han var fräck i början, men nu börjar oväntade kvaliteer visa sej och jag är så väldigt glad att han är MIN!!! 

Var hemma vid 18-tiden ikväll och gav pojkarna lite käk. Alla pigga och glada som vanligt. Sedan skulle jag iväg och hämta nya dubbdäck till bilen och var borta en timme. Tillbaka i stallet strax efter 20 och då ville Ritmico inte ha något hö. Istället lade han sej ner och sål lite ledsen ut. Tog ut och longerade honom försiktigt i 4 minuter och tog sedan tillbaka honom till boxen. Han verkade inte helt nöjd, men lugn så jag gick in och packade min väska för att ge honom lite tid. Men 30 minuter senare låg han platt på sidan och var inte alls glad... Bara att lasta och bege sej iväg. Jag föredrar att åka in med dem genast istället för att ta ut veterinär. Dels blir det all behandling omgående istället för att smygstarta och vänta och se. Dels kan jag lämna över ansvaret och få sova... Ritmico står nu under full övervakning och medicinering och så hoppas jag att han mår prima i morgon! Typiskt att en häst blir sjuk när jag ska åka bort... Men min snälla man har koll på djuren och har lovat att hämta hem Ritmico om han piggar på sej. Nu ska jag försöka sova och samla min hjärna. I morgon bär det av till Sevilla & SICAB!!! Ska se om jag kan få iväg lite blogg från södra Spanien, annars är jag tillbaka på söndag kväll. Avslutar med bilder från idag på mej & världens bästa lilla fux! Pure pleasure!

                                         

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards