Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 26 november 2013

Lyxridskola!

Av Sara - 26 november 2013 22:55

Så då har jag bestämt mej och plockat bort annonserna på fuxen. Han får stanna. Åtminstone tills vidare. Jag har ingen lust att sälja honom nu så att istället för att få in pengarna för hästen får han försöka bidra till brödfödan genom att vara lektionshäst. Han är inte så ultrakänslig som många PRE utan tvärt om ganska enkel att rida! Han är stadig och snäll och gör man rätt så blir det rätt. As simple as that! Så nu har jag lagt ut på hemsidan om privatlektion på honom. Är du intresserad så kan du läsa mera på vår hemsida under "Privatlektion" www.pepinopre.com

I morse var jag uppe tiiiidigt. Brrrr kallt och mörkt men helt vidstilla och ganska mysigt. Gav stona hö och släppte sedan ut pojkarna med hö i sina hagar. Alcon & Rociero är så glada att de får gå tillsammans! Ja, mest Alcon tror jag. Rociero "står ut" men är snäll mot sin oerfarne hagpoolare. Alcon har inte gått i haga alls sedan han var 3-4 år. Så känslan att släppa ut honom på 1 hektar gräs med en kompis, är obetalbar! Han ser sååå lycklig ut! När alla var ute tog jag frukost och sedan var jag på plats på Smådjurskliniken kl 8.30 Jag & Cecilia jobbade på i ett rasande tempo och kl 12 var fem hundar fixade! Kastration, hudtumör, tandsten mm. Blev McDonalds-lunch i bilen och så rakt ut i stallet när jag kom hem. Började med mockningen och sedan sadlade jag MIN fina fux och skrittade ut en runda. Strålande sol och helt vindstilla är juvligt för oss skåningar! Tror vi var lika nöjda båda "Tano" & jag! Alcon, Rociero & Teo hann jag oxå med men sedan var det ombyte och kaffe innan kören som börjar kl 19. Nu är jag hemma igen, hästarna nattade och teet urdruckit. En lång men härlig dag och nu väntar min sköna säng. Sov gott!

För precis ett år sedan red jag fina Jabeque! Vilket lyxjobb man har... 

     


 
 
Ingen bild

Susanne Johansson

26 november 2013 23:28

Är inte ett dugg avundsjuk... ;-)
Jag vet att du jobbar också mer än de flesta, så du kan vara värd det. Du gör ett fint jobb med alla dina hästsr. Appropå komma o rida lektion på din nya fina fux låter intressant. Hur har du tänkt dig det? Till vilket pris?
Mvh // Susanne

Sara

27 november 2013 07:31

Ja jag är lyckligt lottad även om det inte precis är ett 7-16 jobb... På hemsidan finns mer info!
// S

 
Ingen bild

Ewa Melin

27 november 2013 13:01

Fina fuxen... hade jag inte bott 50 mil bort hade jag absolut tagit chansen att få rida privatlektion för dig på honom
Hälsn Ewa

Sara

27 november 2013 20:57

Du har ju iallafall ridit honom en gång Ewa ;) Nästa gång du kommer till Skåne får du passa på att göra om det!
Mvh Sara

 
Ingen bild

Carina

27 november 2013 18:42

Älskar dina bruna ridstövlar! Vad är det för märke och modell? Vill ha...!!!??😃

Sara

27 november 2013 20:56

TACK! Jag älskar dem också! Har köpt dem i Portugal. Måttbeställda och helt underbara...
Mvh Sara

 
Anna

Anna

28 november 2013 11:57

Så synd att man bor sååå långt borta (Umeå) annars hade jag kommit och ridit din fux.Men om jag åker ner så ska jag absolut höra av mig till dig och boka in lektion :)Vad roligt att du har honom kvar och det lär bli väldigt uppskattat av många själar att du har honom som lektionshäst,Lyxigt äre :) stor eloge till dig!

vänligen / Anna

http://livetochpre.bloggplatsen.se

Sara

28 november 2013 12:59

Tack Anna! Du är varmt välkommen om tillfället kommer!
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

Jennie

5 december 2013 16:34

Blir att tappa gravidkilorna snabbt så man kan boka in sig på en lektion.

Sara

5 december 2013 22:25

Alltid bra med en morot! ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards