Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 13 november 2013

Späckade dagar

Av Sara - 13 november 2013 21:43

Jösses vad dagarna rusar iväg. Har vääääldigt mycket att göra nu och tiden räcker inte alls till! Behöver 4-5 timmar till / dag känner jag... Med alla pojkarna i träning har jag sex hästar om dagen att rida eller arbeta på något vis. Fodringar, ut & insläpp, mockning och stallskötsel tar ca 4 timmar om dagen, har jag räknat ut. Och så ridningen på det. Utöver det så är det ju något extra varje dag, som hovslagare, fixa någon hage, uträtta ärenden, köra hösilage osv. Tidigar morgnar och sena kvällar blir det. I måndags jobbade jag dessutom natt och idag har jag varit på smådjurskliniken några timmar. 

Hector var så duktig och åkte till djusjukhuset och blev både besiktigad och röntgad. Inte en enda anmärkning fanns, så ytterligare en häst i statistiken "ICKE OCD PRE" . I morse tog jag in honom från lösdriften för sista gången. Badade hans svans och borstade honom så fin det gick. Därefter fick han vila och äta i en box i väntan på transporten. Han klev snällt på och kom fram till sin nya ägare nu ikväll. Lugn och snäll men förstås trött och hungrig. Han är en så väldigt trevlig och fin häst och jag önskar Ewa all lycka och tror att hon kommer att få många glädjestunder med denna häst!

Här är Hector i mars, strax innan han kom till oss. Han har växt till sej ordentligt sedan dess!

   

Har inte fått tillfälle att filma i veckan men nu är det bokat till fredag. Rociero har gjort nya framsteg och även Alazano ska ju ut på annons. Åh, det svider i hjärtat för min fina fux är så otroligt trevlig att rida och pyssla om. Om han vore hingst hade jag absolut behållt honom! Så himla trevlig, vacker och fin i storleken! I kväll fick han slippa mej på ryggen och busa lite i lina istället. Det kommer fram mycket livsglädje i honom när han får lov. Härligt att se!

 


Avslutningsvis måste jag visa er en produkt från vårens Mountainhorse-kollektion. En snyggt skuren T-shirt i fin kvalitet med en mycket vacker häst! PÅ pannband och nosrem sitter lite bling! Min finaste kändis-Teo! Denna måste alla PRE-entusiaster ju köpa i vår!

 


 
 
rackemarie

rackemarie" title="http://bloggplatsen.se]rackemarie[/url]" target="_blank">bloggplatsen.se]rackemarie[/url]

13 november 2013 22:19

Hade jag inte redan haft min fina fux (köpte ju Beas) hade jag allt varit riktigt sugen på din. Han är riktigt fin!

http://rackemarie. bloggplatsen.se

 
evie

evie

14 november 2013 23:25

Åh vilka söta bilder på Hector :) blir säkert en pärla den där!

http://www.evieastrom.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards