Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Sara - 20 augusti 2013 21:15

Fastan gick bra men h-vete vad det är svårt att sova när man är hungrig. Kändes fantastiskt att få äta frukost i morse! Hmm, ska fasta på torsdag igen enligt planen... 

Var uppe och släppte ut hästarna kl 7 för jobbade sedan hos Cecilia på smådjurskliniken fram till lunch. Hemma igen satte jag fart med mockningen. Sedan sadlade jag Alcon och red ett pass på honom i ridhuset. Jättefin idag! I morgon ska Alco få åka på äventyr och vara fotomodell för Mountainhorse på Flyinge! Hemma njuter han av livet, tror jag. Eller visst ser han nöjd ut!

 Resten av eftermiddagen har jag ägnat åt ridning och de var alla fina idag. Teo var väldigt fin och mycket lugnare i munnen idag. Tog av snokremmen, som jag normalt sett inte använder, men var tvungen när han kom på att man kunde gapa och springa lite dit man vill när man får lust. Nu har han kommit på bättre tankar och verkade väldigt nöjd! Duktig kille! Skrittade ut en lite runda efter ridhuspasset och även det gick fint, trots att unghästarna busade i sin hage! Kan lugnt konstatera att det är betydligt högre upp att sitta på en kille på 172 cm med halsen högt ansatt, än en liten valack på 158 cm... Viss skillnad. 

Nej, hoppas kunna sova bättre i natt och ska snart testa för i morgon blir en lång dag igen. Avlsutar med ett meddelande jag fick från Elin i Luleå, som är stolt ägare till Reservada. Glad säljare blir man! :)

Hejsan! Ville bara säga att jag är så glad att jag fick köpa Reservada. Hon är så underbar. Nu gnäggar hon när jag kommer! I går fick vi till en riktigt fin galoppfattning. Vi kämpar på med hennes svagheter i lugn och ro. Men man ser små framsteg hela tiden och hon är så villig att lära sej! Glada hälsningar, Elin


Jag & Reservada i maj

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards