Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Sara - 19 augusti 2013 22:14

Helgen for iväg som vanligt och så var det måndag igen. Jobbade igår natt, men det blev tidig hemgång så idag var en vanlig dag. Förutom att jag bestämt mej för att spä på mitt nya hurtiga liv med 5+2-dieten. Dvs man fastar 2 dagar/vecka och äter som vanligt de andra. Har faktiskt gått väldigt bra idag, men det är väldigt trist att sitta framför tv:n på kvällen utan att kunna ta en macka eller fika! Puh! Men, men, bara att sova en natt så får jag äta en alldeles vanligt och mättande frukost i morgon!

Har varit vädigt pigg & effektiv idag trots (eller kanske pga) det låga födointaget. Fixade mockning, lörning av hö mm först och sadlade Xadrez vid 10-tiden. Idag fick han komma ut på sin första riktiga långtur (men skånska mått mätt då förstås) och klarade det med glans! Han gick fram överallt utan större krussiduller och i trafiken är han en klippa! Tror han själv tyckte det var väldigt skoj oxå!

Alcon fick jobba på lina idag med lätta inspänningar. Det var pice of cake tyckte Alcon som busade i galoppen och såg både smärtare & rörligare ut. Vilket ju brukar gå hand i hand.

Efter en lunch på 3 dl buljong körde jag ett snabbt ärende till djursjukhuset och tillbaka igen, lagom till veterinären kom ut för att utfärda ett hälsointyg till Luca, som åker till sitt nya hem på Åland, på onsdag. Hon är nyskodd, träckprovad och fin. Klar att resa!

Eftermiddagen ägnades åt Teo & Ibero. Den första fick även han jobba lätt inspänd först idag. Och sååå fin han var att se från sidan när han efter en stund kunde focusera på arbete och att slappna av i stället för att springa runt och jönsa sej på linan! Tyvärr är han lite tjafsig i munnen nu sedan jag satt igång honom igen. Han har tidigare varit väldigt stilla och nöjd med bettet, så jag misstänker tänderna, även om jag egentilgen hatar att skylla på "hästen". Har bokat tandläkar-tider till både Teo & Mino för säkerhets skull. 

Ibero blev extra fin idag med vita lindor och kandar, som han går super på, då det var filmdags. Ibbe behöver verkligen komma till en ny ägare nu och han är därför prissänkt till 75.000:- En verkligen fin häst med bra rörelser till ett bra pris! Han är klar att tävla LB/LA så om man söker en tränings/tävlingshäst så är detta rätt tillfälle! Här en liten film från idag. Nu ska jag sova så att jag snart får ÄTA!!!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards