Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 9 juli 2013

Falsterbo!

Av Sara - 9 juli 2013 21:53

Var uppe med tuppen och Klara oxå. Vi körde full fart i stallarna och sedan red vi. Kl 11 var vi klara med allt och svidade om till finkläder för att ta porschen och köra till södra Skåne. Strax efter lunch var vi framme och kunde glida in VIP-ingång! Nice :) Sedan shoppade vi loss järnet!!! Fast vi var väldigt ordentliga och handlade bara fynd och sådant som var planerat. Nya ridbyxor, ut med de gamla slitna. Efter shoppingrundan installerade vi oss med fikakorgen på dressyrläktaren. Vi tittade på 5-årignarnas seminfinal och såg ett par fina ritter, men mest mindre roliga. Hårda händer, mycket sporrar och ryttare som ligger baklänges över hästens rygg för att med sin egen tyngd dra ner hästens huvud. Puh! 

Vid 18-tiden åkte vi hemåt igen och tog in hästarna och fodrade. Alcon fick äta upp sin kvällsmat, sedan lastade vi honom och nu har vi lämnat honom på djursjukhuset för kastration i morgon. Usch längesedan jag var så nerövs för en kastration. Gillar ju verkligen denna hästen! 

I morgon ska vi visa hästar för en kund, så nu ska jag vila med. Lång men hästlig dag!

Avslutar med en liten video jag filmade igår.


 

 
 
Ingen bild

Emma Knutsson

10 juli 2013 08:40

Det är just därför vi slutade åka till Falsterbo. Alla "proffs" som rider så dåligt, jag blir så ledsen och mår så dåligt av det. Hästarna har faktiskt inte valt att bli ridna och då är det våran skyldighet att rida dom så bra vi kan. Citatet: "dressyren är till för hästen, inte hästen för dressyren" bör alla ryttare tänka på... speciellt endel tävlingsryttare som enbart köper fin häst så den kan vinna priser. Då tycker jag att man missat vad dressyren är till för.
Måste tillägga att jag tycker att du rider bra och har rätt tänk när det kommer till ridning.
/Emma

 
Ingen bild

Ak

15 juli 2013 09:15

Hur kommer det sig att inte du är med i Falsterbo själv någon gång? Eller varför tävlas knappt dina hästar?

Sara

15 juli 2013 22:18

Det är ett av mina högsta önskemål att kvala en spansk häst till unghästchampionaten! Hoppas verkligen att jag lyckas en dag!
När du säger att mina hästar knappt tävlas, vilka syftar du på då? Mina två 4-åriga hingstar? Galope, som var den äldsta ridhästen jag haft på några år, sålde jag i våras som 6-åring. Honom tävlade jag en del förra året. Tidigare har jag haft Tendencioso, Bailon och Zagal som jag har tävlat en del med. Men jag är perfektionist och erkänner att jag har svårt att komma till skott.
Men så är jag väl oxå som alla andra, man rider allra bäst från läktaren!
Mvh Sara

 
Ewa

Ewa

16 juli 2013 23:20

Ja Sara, det var en besvikelseatt komma för första gången till Falsterbo... "Dressyren" under all kritik... Så mycket hand och sporrar...suck,,

http://www.naturligdressyr.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards