Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 3 juli 2013

Av Sara - 3 juli 2013 21:48

Idag har varit en stor dag för Mino. Och för mej. Jag är så glad och lättad och nöjd med min vackra gula pojk! Jag provade att släppa honom i hage i våras men ahn blev då väldigt stressad av att andra hästar kom och gick bredvid hans hage. Jag bestämde snabbt att det inte var hälsosamt för honom utan att han var nöjdare med att vara i sin box och i boxhagarna utanför stallet. Det var trots allt många år sedan (om någonsin) han vistades i hage alls...

Men idag var det dags! Färre hästar på gården, stona flyttade och lugn och ro. Mino kändes redo, och det var han! Han var lycklig, lycklig, men lugn. Han betade och kollade och strosade omkring. Han fick vara ute i ett par timmar och jag kunde tom skritta förbi med Xadrez utan att han jagade upp sej. Härligt!

Så här ser en lycklig gyllene hingst ut! :)

            


Kl 10 kom lastbilen och hämtade ombord fina Milagro. Han skuttade snällt upp efter lite övertalning. Fick besked nu i kväll att han nått Stockholm och mår bra. NU får han övernatta där och anländer sedan till Veronica i morgon förmiddag.

Nu ska bara Quiero blir frisk i sitt ben oxå så är hästantalet i mitt stall nere på rätt antal! Han står fortfarande på ab och finadyne och även om såret ser fint ut så är han lite svullen och vi tror att han behöver stå på behandling i minst en vecka till. Tur att han är så otroligt tålmodig och snäll!

Minos fina gula tjej norrut var tyvärr inte dräktig utan idag fick jag ombeställning på honom till henne. Hoppas vi att det går vägen denna gången då! Avellado fick ett nytt sto som seminerades igår så ännu jobbar vi på. 

En ny saluhäst har anlänt och han blev snabbt en favorit här! Vacker och mycket trevligt 8-årig valack. Han har tre bra gångarter, biljaderar inte och jag hoppas att han kan komma till en ryttare som vill visa honom på tävlingsbanorna! Vilken fin häst! Se själva!

               


 

 


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards