Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Sara - 28 juni 2013 22:22

Körde järnet på förmiddagen med mockning, bandagebyte och pyssel med Quiero, köra vatten till hagarna och så hann jag rida Xadrez oxå innan lunch. Han gick förstås strålande idag med och vi gjorde piaff-piruett! Såååå cool häst alltså! 

Kvick lunch och så vid 13-tiden var Uffes ägare Maria här. Vi sadlade och så red jag först en liten stund och visade vad han lärt sej. Sedan fick Maria själv prova att sitta på sin nya häst. Det gick fint, trots att Uffe bara haft mej på sin rygg hittills. Det kommer att bli bra det! Kul att se någon annan på hans rygg! Han är himla snygg under ryttare!

Mantua visade tydlig brunst idag med så jag tappade Mino och seminerade henne idag med. Åh vad jag är glad att hon (förhoppningsvis) ska få ett Mino-föl! Riktigt fint sto och så 50 % chans på ett gult föl! Dräktigheterna bara ramlar in! Hittills har alla utom tre blivit dräktiga på första brunsten. Två av dem är dräktiga nu och det tredje ska kollas på måndag. Alla andra är alltså dräktiga vad jag vet. Idag fick jag besked om att ett friesersto är dräktigt med Mino, samt två halvblodsston med Teo. Underbart! 

Nu är jag proppmätt av den godaste sparris-risotto jag ätit! Och själv lagat. Har lämnat fölen ute i sommarhagen så nu hoppas jag på uppehåll i natt!

Vackraste syskonen Valencia & Zanteo!

   


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards