Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 7 juni 2013

Av Sara - 7 juni 2013 12:56

Fortsätter att njuta i fulla drag av vädret. Nu är det dags att slå gräset för att packa årets hösilage och aldrig har jag varit med om att det varit så tidigt! Det bådar ju gott även inför en andra skörd som får några veckor extra på sej att växa till. Inatt har jag jobbat en sväng på djursjukhuset och igår var det oxå full rulle. Red ut en runda själv på duktiga Milagro och vi kom hem utan missöden. Alltid en prövning med en så ung häst att ge sej ut ensam och jag gör det bara om det känns väldigt bra, vilket det gör på Milagros rygg. Jobbade några hästar i ridhuset och jag frös inte om tårna om man säger så. Så skönt att vi kan öppna upp luckor på ena långsidan så att det fläktar! I går var jag även en sväng och filmade en häst åt en kund. Det var ett "beställningsjobb" och jag nosade upp denna häst, som egentligen inte var till salu. Men ibland lönar det sej att fråga! Jag vill ju alltid försöka hitta den perfekta hästen åt just den kunden och om den inte finns här så funderar jag om jag vet någon annan häst i Sverige som kan tänkas passa. Hästen höll precis vad ägaren lovat och jag hoppats, och idag betalades en handpeng och besiktning är bokat till måndag. Härligt!

Fer Avellado solar sej och njuter i hagen

 

Valencia P & Altea de Pepino hjälper till att vattna

 

Idag har telefonen gått varm och jag fick beställning till fem ston och så skulle även Ellen semineras idag. Teos skulle med specialtransport så honom fick jag tappa på förmiddagen och köra till Gränsbo och lämna en låda! Resten hämtades här av trevliga stoägare som passade på att få kika på de utvalda grabbarna.

Klara & jag red ut i solen på Reservada & Milagro. Så härligt!! Sedan blev det mera ridhusjobb och idag har Uffe travat med mej på ryggen för första gången! Lite svårt att fatta att vi skulle öka tempot från skritt nu när vi övat och övat på halt, skritt, halt. Men med lite påjagning av Klara förstod han och travade två hela långsidor men mjuka fina kliv! Hurra!

Nu är det fredagkväll och det är dags  att kliva ut ridkläderna och snitsa till sej lite. Ska bara avsluta med två hälsningar från sålda hästar och lyckliga ägare. Det är Eva & Sensual som njuter av livet tillsammans, och Rebecca & Ibero som igår gjorde sin första ridtur! Som Rebecca skrev: jag tänkte bara hänga lite men han brydde sej inte så jag satt upp och kunde rida hela vägen hem! Vilka härliga hästar, dessa Pura Raza Española! Tevlig helg!

   



Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards