Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 4 juni 2013

Av Sara - 4 juni 2013 19:31

Ja efter en hektisk dag igår så vaknade jag inatt med fruktansvärda magsmärtor. Gick upp på toaletten och tog kallt vatten i ansiktet. Sedan minns jag inget mer. Vaknade av att jag låg raklång på badrumsgolvet (klinker) med pannan i golvet och armarna längs sidorna. Jag hade svimmat! Spräckt panna & läpp och var rejält tilltufsad! En ordentlig matförgiftning... Magen måde bättre i morse men jag är allt jämnt inte så tuff. Så här snygg var jag i morse   

 

Fick iallafall kommit ut i stallet och fixat med hästarna. Kände mej hyfsat pigg och planerade för ridning, men när jag var klar med mockning och sånt så var jag visst lite yr och ynklig... Fick vila mej en stund... Sedan blev det longering och promenad för hästarna idag. Bara Uffe vågade jag mej upp på en sväng, vi skrittar ju bara ännu. Han är såå duktig och börjar verkligen förstå vad det hela går ut på. Han lyssnar fint på mej och kan stanna och starta och svänga med fin böjning. Naturligt förstår han såväl skänklar som tygeltag. Måste vara Zagal-genen som kommer fram där!

Har tappat Mino och skickat till ett friesersto. Tänk om det blev en gul warlander! Hur coolt skulle inte det vara! WOW! På tal om Warlander så föddes igår Teos sista avkomma för igår, just en Warlander. Ett fint sto som var pigg och kaxig, precis som Teo-barnen verkar vara! Hoppas på bilder där!

Vackra Mino på betespromenad i solen. Han glänser som guld verkligen!

 

Uffe & jag idag

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards