Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 30 maj 2013

Kungen & fölbus!

Av Sara - 30 maj 2013 19:36

Härlig dag idag med sol, brunstiga ston, vackra hingstar och bedårande föl! Det snurrade igång som vanligt i morse och det är en fröjd att släppa ut alla hästarna i gröna hagar utan varken täcken eller höpåsar! Man bara älskar ju denna årstiden! Tänk om den kunde vara lite längre...

En stoägare som kollat sitt sto hos veterinären i morse ringde och sa att det var grönt ljus, så de var bara att komma hit direkt för att få henne seminerad. Det var Teos tjej, en högbent vacker Trakhener-tjej! Tappade ju Teo för Alhaja igår och sparade några doser. Så enkelt det är när allt fungerar! Av med stoet, in i spiltan och 5 minuter senare tillbaka i transporten. Hon stod med ett stor ägg så vet tyckte det räckte med denna enda seminering och ska kolla henne igen på måndag för eventuell behandlign. Håller tummarna!

Vackra Tanteo i sommarhagen! 

                 

Ett annat sto som kom igår från sin veterinär och skulle semineras med Mino idag. Också en brun halvblodsdam som har ett väldigt fint föl e. Teddy sedan tidigare och nu förhoppningsvis får en Mino-bebis! Brunstig var hon iallafall så det räckte och blev över och passande nog fick jag även två beställningar på Mino. Tappning, seminering och packning av lådor. Iväg till posten och så var det klart! Lite ridning har hunnits med mellan allt annat. Och så har jag & Jonna stängslat lite så att alla hästarna nu kan gå på bete. Ja, hingstarna får nöja sej med vinterhagar med viss gräsväxt, men stona & fölen fick rejält bete, och stona utan föl lite mindre! Ingen fång här tack!!!

Se och njut av våra vackra ston och avkommor. 

                         

 
 
Ingen bild

Jessica

30 maj 2013 22:12

Jättefina bilder och både Teo och fölen ser superfina ut, Sara! Kul att se "småsyskonen"! Grattis!

 
Ingen bild

Jenny

30 maj 2013 22:47

Hej! Jag letar häst och hittade eran sida när jag kollade runt. Såg att det snart skulle komma upp hästar under "till salu", undrar bara när snart är? :)

Sara

31 maj 2013 06:12

Inom en vecka Jenny!
Vänligen, Sara

 
Annica

Annica

30 maj 2013 23:38

Härliga bilder på vackra hästar

http://www.kennelhotpots.blogspot.se

 
Marianne J

Marianne J

31 maj 2013 16:06

Jag håller tummarna för alla ston men såklart lite extra för den bruna halvblodsdamen ;-), det är ju så härligt om de blir dräktiga snabbt och lätt! Och guud så fina dina killar är Sara, det var verkligen roligt att få se dem i verkligheten, otroligt flotta med fantastisk utstrålning allihop! Underbart!

http://hastlangtan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Hanna

31 maj 2013 20:07

slutar aldrig att häpna över Teo, kommer ihåg när jag såg den första bilden på honom "jösses, är han på riktigt?!" tänkte jag, tanken kommer för mig igen på de här bilderna, hela han, skönheten, utstrålningen, hållningen, där är liksom ingen ände på det, hade kunnat sitta en hel dag och bara titta på bilder av Teo <3 tänk om man kunde äga en avkomma en dag, det hade varit nåt det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards