Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Flera ston!

Av Sara - 28 maj 2013 21:57

Betäckningsbokningarna trillar in till vår stora glädje! Nu är det onsdag, torsdag & fredag kvar att boka till vårt fina maj-erbjudande! Jag har seminerat Alhaja och i slutändan blev det ändå Teo som blev hennes partner även detta år. Alhaja vår drottning som lämnar avkommor av sådan ypperlig klass! Klart att valet till just henne känns extra viktigt. Och med tanke på hur otroligt fin Zanteo ser ut, så gör vi om kombinationen. Clasica är ju oxå seminerad med Teo och nästa vecka är det dags att seminera Ellen med Mino. Ellen har två gula avkommor sedan tidigare, så vi hoppas förstås på ytterligare en där!

Alhaja VI med sina avkommor Zanteo P & Valencia P

     


Idag var Carina, Teddys matte, här och hälsade på för att prata om Clinicen på lördag. Det var jobbigt för oss båda, och jag kunde snart se att det skulle bli mycket svårt för Carina att stå framför en publik på lördag och prata om tömkörning, utan Teddan... Vi bestämde därför oss för att skjuta upp clinicen. DEN ÄR ALLTSÅ INSTÄLLD PÅ LÖRDAG!!! Vi behöver lite tid att smälta det som hänt och komma över den värsta sorgen, och så är det semestertider. Därför är nytt datum på clinicen lördagen den 17:e augusti! Evenemanget finns på Facebook! Varmt välkomna då.

 



Jag & Klara jobbar på med hästarna här hemma och alla är duktiga och gör stadiga framsteg. Reservada jobbar fint och hon är en så fantastisk häst att jag & Klara blir helt knäsvaga varje gång vi rider eller ser henne under ryttare! På måndag blir det besiktning & röntgen och så hoppas vi att Elin får hem sin drömhäst inom kort! Campanula jobbar oxå på fint i alla gångarter och håller på att lära sej att gå i en lämplig form. Bjudning och gång finns så det räcker i den hästen! Men såååå snäll! Idag gjorde Xadrez fantastisk passage och han känns så spänstig och fin! Ge oss några veckor till så att all komunikation sitter så kan hugande spekulanter få komma och se denna fantastiska häst! Uffe sköter sej oxå mycket bra och idag har jag ridit mitt första varv i ridhuset. Ledd av Klara som väl var, då han blev rädd för mej när vi tog de första stegen och flög i luften! Men han lugnade sej och vi kunde fortsätta vår lilla promenad. Ett HELT varv gick vi och Uffe stod avspänd och stilla när jag hoppade av. Mycket nöjd med sej själv tror jag! Imorgon gör vi om det!

Campanula III - ett riktigt bra spanskt sto!


 
 
Ingen bild

Linnea

29 maj 2013 22:04

Hej Sara. Jag undrar om ni har fått bekräftat att det var grässjuka Teddy fick? Har hört att det har funnits på Kloster innan. Otroligt sorgligt oavsett. Med vänlig hälsning, Linnea

Sara

29 maj 2013 22:10

Nej Linnea, det har vi inte fått ännu. Provtagningen är inte 100 % säker heller, så även om provsvaret är negativt så kan sjukdomen inte uteslutas. Jag kommer att berätta här på bloggen när jag vet!
Mvh Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards