Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 23 maj 2013

Dagarna går ändå

Av Sara - 23 maj 2013 19:34

Som jag lärt mej att de brukar göra efter varje katastrof. Jag blir inte chockad eller handlingsförlamad längre. Jag blir krass och lite hård och går vidare och focuserar på det som är bra i livet iallafall. Saker som jag tycker är en katastrof är för någon annan en bagatell. Som min väninna tex, som hag drabbats av allvarlig cancer. En död häst blir liksom inte sådan katastrof då, om man jämför med sin egen hälsa. Sedan har ju Teddan inte bott hos mej på en liten tid nu, så jag har ju ingen tom box att stirra på...

Så när man kommer ut i stallet på morgonen och möts av denna sötnos, då känns allt ändå bra.

 

Det rullar på här hemma och betäckningssäsongen har äntligen börjat röra på sej ordentligt. Har fått beställningar varje tappningsdag nu sista veckan. Det är jättekul!! För ett par veckor sedan hade Teo ett sto, och nu har han sex! Hurra! Ikväll var det stoägare här för att inspektera honom och hans barn och de gillade honom verkligen så deras blev det sjätte stoet till Teo! 

Xadrez går bättre för varje dag som går och har lugnat ner sej ordentligt sedan kastrationen. Han är verkligen en trevlig häst att jobba med och jag gillar honom skarpt! Snart kommer det lite bilder på honom, men vi har precis bara börjat jobba så det dröjer lite till. En riktigt fin Lusitano som är högt utbildad alltså. Han blir till salu när han är i form igen!

Uffe har fått börja jobba på allvar och nu är det ridhusjobb som gäller. Jag fortsätter att "rida" honom i stallgången men vi tränar på att jobba i form med lätta inspänningar, i stället för att bara rusa runt, runt i full fart, vilket annars tycks vara hans idé om arbete. Idag var han riktigt fin i slutet och han kunde stå avspänt och lydigt vid pallen. En bit i taget... Det är ju alltid extra svårt med ofocuserade hingstar. Att sitta på honom är ju en sak, men att får honom att lyssna och vara med på mina grejer, det är en annan. Det blir mycket ledarskapsträning och jag tror han tycker att jag är riktigt jobbig! Men det ger resultat så vi jobbar framåt sakta men säkert.

Mina stallfönster har äntligen kommit och jag & praktis-Jonna var och hämtade dem idag. Nu ska de bra på plats oxå så får pojkarna fin utsikt i sommar! Det kommer att bli så snyggt!

Igår var ju Elin här och tittade på Reservada. De fattade verkligen tycke för varandra och Elin red Reservada riktigt fint, trots att hon inte är helt enkel första gångerna man sitter på henne. MYCKET gång och väldigt känslig. Idag lät Elin meddela att hon gärna vill att Reservada blir hennes vilket vi såklart är väldigt glada över! De var så fina tillsammans och Elin har precis rätt intentioner för denna hästen. Härligt! Besiktning & sadelutprovning är bokat så nu hoppas vi att allt klaffar. Kul med flera fina spanska hästar i Norrland!

Elin & Reservada efter avslutad provridning igår!


Uffe är glad över att få vara i hagen igen och flirtar med tjejerna

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards