Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 15 april 2013

Sol-boost

Av Sara - 15 april 2013 17:24

 

Så, då har man haft några otroligt härliga dagar på Mallis och verkligen sol-boostat! Vi hade otrolig tur med vädret och Mallorca bjöd oss på tre dagar med svensk högsommarvärme. God mat, gott att dricka, underbart sällskap och underbart väder. Det blir knappt bättre än så! 

Hemma i går kväll igen i ett Skåne som ÄNTLIGEN bjuder på vårvärme! Bara i helgen har gräset börjat spira och jag tror att allt fullkomligt kommer att explodera de närmsta veckorna. Växtligheten törstar nog minst lika mycket som vi efter värmen! Våra betesmarker är gödda så det passar perfekt just nu! 

Klara har roddat här hemma i helgen och haft fullt upp kan jag tro. Kundbesök och ridning och så har hon skickat iväg Harry till sin nya ägare. Skönt att han äntligen fick komma iväg till en egen matte! Han har ju bott här hela vintern och mest skrotat runt. Alltid lite trist med en häst som bara vääääntar på ett nytt hem och inte heller är i träning. Det kan bli ett ganska enformigt liv då. Framför allt för en hingst.Tror Harry är mycket nöjd nu!

Vi har hittat en köpare till Malaga och hon ska besiktigas om en vecka. En duktig tjej som har mycket hästerfarenhet blev blixtförälskad i Malaga över nätet. Hon var här och provred förra helgen och idag har alla bitar fallit på plats så att hon kan köpa Malaga. Härligt!

Nya hästar är på väg hit förstås eftersom stallarna töms. Imorgon ska jag hämta hem en fantastisk lusitano-häst som är utbildad mycket högt. Han kommer först och främst att bo här ett tag i träning och så får vi se om han ska tillbaka till sin ägare senare eller eventuellt säljas. Ska bli väldigt roligt att få en så välutbildad häst i stallet igen. I dagarna kommer även en annan saluhäst som är ett 8-årigt sto. Hon är riden sedan många år tillbaka och har även många utställningsmeriter. En gångartsmaskin som det ska bli väldigt skoj att jobba med!

Så kommer även en häst på måndag nästa vecka som ska ridas in. Det är en PRE-partbreed som bli fyra år i sommar e. Zagal XI. Ser verkligen fram emot att jobba med den hästen!

Alhaja & Elegida ser ut att spricka vilken dag som helst. Alhaja är uträknad till idag, och Ellen den 23:e, så vi har ögonen på damerna. Ska bli otroligt spännande med Teos föl! Det allra första föddes faktiskt igår kväll hos Cina på Örnaholms PRE. En fantastiskt fin hingstunge som ska het Nieto. Han har fått pappas vackra uttryck!

   


I eftermiddag har jag varit och hämtat min sprillans nya trailer. Den är så himla fin coh jag känner mej väldigt glad och nöjd med den. Tack Therese Lindkvist som fixade fotot på Teo att passa i tryck. Och även tack till Maria Drugge Nilsson som tecknade en fantastisk bild av Teo som jag valde mellan. Nu blev det denna bilden. Marias bild kommer jag förmodligen att använda i andra sammanhang!

 

 
 
Betty

Betty

15 april 2013 23:38

Snygg transport! :D
Ser fram emot fler fölbilder :)
Kram!

http://MirakelBetty.wordpress.com

 
MalinMalin Johansson

MalinMalin Johansson

16 april 2013 14:48

Skitavundsjuk på dig så du vet det!!!sooool vill vi ha men igår kväll var det underbart skönt vårvarmt precis som vi längtat efter. Lycka till på Mallis

http://www.havrefallen.bloggspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards