Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 10 april 2013

Av Sara - 10 april 2013 17:19

Så här veckan efter hingstvisningen & provtagningar är man totalt slut i rutan. Man går och laddar och stressar och snor omkring så sedan när allt är över blir man bara som en tom ballong. Fast en väldigt nöjd tom ballong! Jag har dock inte haft direkt någon möjlighet att vila upp mej utan måndagen ägnades åt att städa och plocka iordning efter söndagen. Jag fixade en hästloppis på FB och sålde det mesta på förmiddagen. Sedan var veterinären här på eftermiddagen och tog CEM & EVA-prover på Teddan, Teo & Mino. Alla killarna var så duktiga och det gick väldigt smidigt. Alltid lite nervpåfrestande att först låta hingsten bli lite glad och skafta ut, och sedan begära att han ska stå stilla medan veterinären tar prover med en tops i & på snoppen. Och sedan ska han hoppa på bocken och lämna sperma oxå som ska provtas! Puh! Teddan är ju en rutinerad räv och det är busenkelt, Förra året tyckte Teo att det var läskigt och det var ganska svårt, men i år gick det väldigt bra även om han var lite skeptisk. Hoppa på bocken ville han gärna dock! Mino fick ha Optima som fresterska och då gick allt som en dans! Skönt när det är gjort!

I tisdags jobbade jag först på smådjurskliniken och var hemma vid lunch. Hem & fixa stallet och pojkarna och sedan började jag på djursjukhuset kl 18. Vi hade en mycket hektiskt natt med flera sjuka föl, ett par koliker och en sårskada. Jag stupade i joursängen på jobbet vid 04.30 coh sov ända till 7.30 WOW!    Sedan hem och och fixa i stallet. Som väl var hade jag praktikanter till hjälp så allt gick enkelt. Har fixat lite ärenden idag och bla varit och tittat på min nya trailer som äntligen har kommit och står hos säljaren. Den är sååå fin och MEGA-stor! SKa bara sätta på dekoren sedan är den klar. Eventuellt kan jag hämta den redan imorgon! 

En dag kvar sedan ska jag ha en helg av välbehövlig semester. Det blir en minitripp till Mallorca tors-sön med syrran och bokklubbs gänget! Ska bli underbart och vädret är utlovat till mycket fint!

Nu ska jag ut och rida lite sedan blir det nog ganska tidig säng ikväll känns det som. Men bjuder på lite flera bilder från i söndags först. Dessa foton är tagna av Sofia Hellberg. Hej hopp!

                 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards