Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Sara - 5 april 2013 19:03

Ja nu närmar det sej och min stressnivå ökar för varje dag. Men, det är inte för att jag inte hinner, utanför att man vill att allt ska vara perfekt och jag är rädd att jag ska glömma något. Som jag tidigare berättat så har vi ovanligt få hästar på gården och det gör att vi hinner allt och lite till. Det är sååå underbart! Alla hästar får exakt den uppmärksamhet de ska ha och alla rids enligt deras individuella plan och utveckling. Utöver detta så fixar och trixar vi med bevattningen av ridhuset och pyssel. Massor av mat & dryck har inhandlats och imorgon görs de sista förbredelserna med att ställa iordning. Svansar ska tvättas och läder ska putsas. 

Mino har mest fått uteritter denna veckan och han är så fin så fin. Inne i ridhuset har han kommit i en period där han blir lite spänd, så det gör mej lite stressad över att han nu ska visas upp för publik! Nåväl, han är ju snygg ändå... Jag hoppas att han kan slappna av trots pressen och det är förmodligen jag som överfört den på honom i min vilja att visa upp honom så bra som möjligt när han ska göra debut!

Teo, som jag däremot inte alls tänkt visa riden, är så duktig så nu kanske jag gör det iallafall. Han är på en 3-årings nivå, men dock fullt ridbar, mestadels :) Jag bestämmer mej troligtvis först på söndag!

Mino fick vara ute i ordentlig hage för första gången igår. Det gick lite annorlunda än jag tänkt mej. Jag var orolig att han skulle springa som en tok, vilket han gör när han är lös i ridhuset. Men det gjorde han inte alls. Däremot blev han väldigt stressad av fyra hingstiga 2-åringar i hagen tre meter bort. Han är en hingst med hög rang och kände nog genast han skulle vilja tala om för de där uppstudsiga snorvalparna var skåpet skulle stå! Vi får prova en annan hage nästa gång där han inte behöver känna någon konkurrans. Teo, som inte är det minsta hingstig tittade nyfiket på ståhejet och såg mest uppgiven ut. Att ni orkar, tyckte nog han...

Mino, vacker som en dag i hagen

 

 

Teo spanar förstrött på Mino & ungtupparna

 

 

Quiero med sin nya lyckliga matte, som idag var här och pysslade med sin nya älskling!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards