Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Sara - 8 mars 2013 22:28

Windy - ledarhingsten. En bok om den australienska brumy-hingsten, den silvervita Windy. Jag lästen boken och resten av serien om och om igen som barn. Fullständigt uppslukad av historien och äventyren som denna vackra hingst var med om. Kanske var det här som min dröm om en vit hingst med lång man föddes?

Idag har det sannerligen varit just WINDY! Herregud, om det blåste igår så var det helt sjukt blåsigt och svinkallt idag! Fick bli ridhuset idag med annars stor jag att jag bokstavligen hade blåst av hästryggen! Ploppen var strålande idag! Vi jobbade lite mera med kort-korta piaff-träningssteg. Han är duktig och börjar stanna kvar med små korta steg utan motstånd i munnen, bara eftergift och mjuk hals, Härligt!! 

Mino var som vanligt en stjärna och var lydig och snäll. Teo fick en ridtur i boxen idag med. Det är underbart och mysigt att sitta däruppe och borsta hans långa vackra man! En annan sak som är helt underbart är att på Teos högra hov, där hovsprickan varit värst och fulast, har det nu växt ut 1,5 cm utan ny spricka!! HURRA!!!!! Andra hoven verkade vi upp en månad senare så där har det bara växt ner ca 0,5 cm. Men Teo är ohalt och nöjd! Nästa vecka blir det nya skor och sulor. Snart kan jag nog rida igen!!

Vi jobbar vidare med Opti & Malaga som båda är duktiga tjejer! Opti fick sadel på igen och Malaga var så duktig! Klara red henne i ridhuset tillsammans med en annan häst och hon var bara snäll och jobbade på hur fint som helst! 

Malaga F & Klara!

     

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards