Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Sara - 6 mars 2013 22:01

Idag har vi fått en riktig smak av våren här i Skåne! Strålande sol hela dagen, vindstilla och 8-10 grader! Åhhhh så ljuvligt!! Hästarna har solat sej och njutit hela dagen och vi människor oxå! Ploppen & Visto red jag på förmiddagen och båda fick kombinationen ridhus-jobb och därefter kort uteritt. Fick fixa lite i stallet med att omorganisera hö och foder för idag fick vi leverans av kraftfoder, som jag köper i storsäckar om 600 kg, samt 10 storbalar med guldgul fin halm! Åh så fint det blev när allt var på plats! Härligt!

Mino fick sin tid efter lunch och han var så nöjd efter en förmiddag i solen, följt av hö i nymockad box med halm upp till magen, och sist kvalitetstid med matte!

Kl 14 fick jag besök av (förhoppningsvis) Jerez nya matte. Sigbritt och jag har haft kontakt med varandra sedan förra sommaren när hon var intresserad av en häst här, som tyvärr blev såld innan hon hann komma hit och titta på den. Sedan dess har hon (och jag) letat efter en trygg och snäll spansk häst. Jag har inte haft någon lämplig kandidat förrän jag fick tummen upp av veterinären angående Jerez. Han är en totalt underbart och vänlig häst som det inte finns något ont i överhuvudtaget. Han är perfekt för Sigbritt, som söker en bästa vän att pyssla om och älska och framför allt rida ut i skog och mark. Hon har gott om tid och tålamod för att ge Jerez en chans att komma tillbaka som ridhäst. Här hemma har jag & Klara haft igång honom några veckor nu och har precis börjat trava. Han känns spänstig och fin och lycklig! Jag tror att kärlek uppstod idag mellan Sigbritt & Jerez, så jag håller tummarna att allt faller på plats!

Härom dagen filmade jag Visto när han fick vara lös och busa i ridhuset. Han rör sej så himla trevligt! Se själva!


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards