Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Sara - 22 februari 2013 22:12

En vecka närmre våren igen!! Jag tycker det är fredag varje dag, så fort går veckorna!

Idag har varit en fullbokad dag, som så ofta i mitt liv. Som väl är så gillar jag de dagarna bäst och blir rastlös och olycklig om det blir för segt. I så fall så måste jag veta det i förväg, att det ska bli en lugn dag. Då kan jag planera in något annat som bakning eller annat inomhusfix. 

Idag blev det dock inget sånt. Mino fick bli först ut och vi kämpade oss försiktigt ut i ridhuset över blankisen på gården. SOm väl är så är han så snäll och lydig och går försiktigt bakom mej. Han var lugn och duktig och vi tog bara ett kort pass. Tillbaka i nymockad och nyströdd box är han den nöjdaste hästen i stallet! Ploppen var tvåa och var fin och duktig idag oxå. Filmade en liten snutt och woops vad tjock han är! Det märks på olika sätt detta väder. Frusna hagar och stillastående hästar kräver mindre foder annars blir de lite väääl runda om magen.... 

Kl 10.30 kom en kund och provred Budda. Det gick strålande och jag håller en tumme för den köparen! Jag tror de hade passat varandra strålande!

Sedan var det Vistos tur och han fick först vara lös lite och trava loss och galoppera lite. Sedan satt jag upp och jobbade honom mycket med lösgörande arbete och avslutade med lite galopp och byten. Nu börjar vi (läs jag) få mera kläm på dessa. Idag gjorde vi en fin serie med 3:or! Avslutade med passage-piaffe-passage med väldigt fina övergångar. Härligt!!!

Tog in Teo för hans pysselstund med oljning av hovar, rykt och pussar. Han älskar denna stund på dagen mest av allt tror jag! Han står blick stilla och får lååång näsa när jag kliar honom under manen eller längs ryggen vilket han älskar! Han är en underbar häst, han oxå, och jag är otroligt lyckligt lottade som har dessa fantastiska hästar i mitt stall!!

I eftermiddag har jag varit hos Vistosos ägare Lone och fixat papperna inför försäljningen. Så fick jag även se Lones andra häst Quecko. En fuxfärgad PRE med stor bläs och stumpor. Väldigt spektakulär bara i stallet men sedan fick jag se honom röra sej oxå. Wow! Vilken fin häst! Förstår att hon kan tänka sej att skiljas från Vistoso när hon har denna guldklimpen i stallet. Han är bara 4 år och fortfarande valpig men han blir en väldigt fin dressyrhäst!

Ikväll blev det även klart att Rebecca vill köpa Ibero! Som vanligt återstår besiktning osv men det känns iallafall jättekul! Rebecca är intresserad av att visa Ibbe i framtiden och han ska behållas som hingst.

Här några bilder som Rebecca tog på Ibero i måndags!  

 

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards