Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 19 februari 2013

Av Sara - 19 februari 2013 22:19

Telefonen har gått varm de sista dagarna och det är fiiina hästar som är orsaken till det. Lade ju nyligen ut annonser på Ibero ZM, Vistoso & igår på fina Budda. I måndags var här kunder och tittade på Ibbe och han visade sej från sin bästa sida. Hoppas på napp där! Idag visade jag Vistoso för en kund och då jag hade flera hugande spekulanter på honom fick det bli snabba beslut och dagens kund bestämde sej därför på stubben och betalade en handpeng. Besiktning återstår förstås innan allt är klart. Vilken lycka för köparen. En så fantastisk häst!! Han bjöd på fin piaff och passage och seriebyten idag och då kan man ju bara vara lycklig!

I morgon ska Budda visas för en kvinna och ytterligare två är inbokade. Den otroligt justa hästen är inte så svår att falla för så det lär väl inte ta så lång tid att hitta en bra ny matte till honom. Puh!

Vi har haft stallarna fulla nu några veckor men det känns som om trycket ska lätta inom kort. I morgon åker fuxen hem till sin matte som nu kan rida sin häst i alla gångarter. Nu ska hon rida lektioner här oxå så att det blir bra oxå! Det har jag mycket gott hopp om och det känns kul att kunna hjälpa någon att komma på rätt spår igen.

På lördag åker Primera & Tequila hem till matte Monica igen. Tjejerna har gjort stora framsteg och är högst ridbara båda två. Tequila rids nu i alla gångarter och gillar verkligen att galoppera! Primman har hittat balansen och formen och tar sej riktigt väl ut. Hon är underbar att sitta på och pappa verkar ha nedärvt sin höga ridbarhet väldigt väl. Det är nästa kusligt att sitta på Primman, så lik känsla det är...

Så får vi se vilka som säljs och vilka boxar som blir tomma. Jag hoppas innerligt på lite töväder så att Jerez kan komma ut och skritta på vägarna. Han har fått pausa lite igen då det är fullkomlig isgata överallt. Stackars kille... 

Det verkar lösa sej för Teddan. Han är frisk nu och jag har ett par alternativ för honom. Han kommer med största sannolikhet att göra sin sista säsong i avel i år. Fina Teddan förtjänar ett riktigt bra hem och mycket kärlek och uppmärksamhet! 

Mina två kärlekar Teo & Mino har det bra. Teo galopperade i hagen igår och såg helt obesvärad ut! Hoppas, hoppas, hoppas att hans hovar börjar rätta till sej så att han kan få vara glad och frisk!!

Mino är ljuvlig och underbar som vanligt och min tillgivenhet för honom växer för varje dag som går. 

Galope jobbar på fint och idag var han väldigt fin i ridhuset. Jag tar det lite piano med honom tills marken är bättre och vi kan kombinera och variera ridningen lite mera. Hans matte längtar efter honom och jag är säker på att det är ömsesidigt. Galope gillar inte att ytterligare en hingst har kommit till stallet och stjäl min uppmärksamhet. Det blir härligt för Ploppen att få vara KUNG i sitt eget stall!

Lite historia, jag & Teddan för fyra år sedan och under till Galope & Trazzel vid samma tidpunkt

   

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards