Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av Sara - 13 februari 2013 22:12

I morse var det 11 miusgrader när jag klev upp. Brrrr, kallt! Men när jag väl kom ut upptäckte jag att det var osedvanligt skönt ute. Vindstilla och sol och krispigt och fint! När jag släppte ut Teo såg jag vår nya vän igen. Mickel Räv, som strosar omring i Teos hage i godan ro. Jag har sett honom två morgnar i rad nu och Klara såg honom i helgen. En jättefin liten rävis! Fick åka och inhandla lite billig hundmat på lantmanna affären i byn så att vi kan mata honom lite. Han måste oxå vara trött på vintern vid detta laget. 

Piffade till Mino med vita lindor och gav Therese i uppdrag att filma oss idag. Nu har jag ridit honom i två veckor och han har redan gjort stora framsteg. Eller VI, kanske jag ska säga. Han var riden lite annorlunda (om än väldigt lite) än vad jag rider, så jag har fått lära honom att gå fram av sej själv, och att inte krypa ihop med huvudet för lågt. Nu börjar han så smått att suga tag framåt, ibland nästan lite fööör mycket men det är ju bara ett angenämt "bekymmer"! Han är så mjuk och behaglig att sitta på och jag tror att han kan bli hur bra som helst. Så här tar vi oss ut idag!

Har även filmat Visto idag, men den videon är inte klar så den kommer imorgon. Vi två jag oxå framsteg för varje dag som går och jag uppskattar verkligen privilegiet att få han en så välutbildad häst här! Fantastiskt roligt!

Ikväll har fuxens ägare varit här och ridit sin häst. För första gången, sedan hon kom hit, red hon själv genast, utan att jag ridit först. Och det gick strålande! Galopp i båda varven utan en enda tillstymmelse till bakutsparkar eller andra protester. Matte börjar hitta knapparna! Jag vet inte vem som var gladast, jag eller ägaren! 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards