Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Sara - 12 januari 2013 23:31

Sov helt medvetslös tre timmar i förmiddags efter en crazy arbetsnatt på djursjukan. Sjuka hästar bara vällde in och avslutades med ett fall med hög smittorisk som gjorde att vi smittrenade halva sjukhuset på morgonkvisten!. Fruktansvärt kallt var det när jag kom hem strax efter 8 och jag LED, när jag fodrade och släppte ut hästarna. SOm väl var kom Lizette och hjälpte mej så att det gick ganska fort! Stupade sen i säng och omgiven av alla tre jyckarna sov jag till lunch. Sedan var det bara att kliva upp då det idag var en väldigt stor dag. Framför allt för Nicole, som idag fått hem sin efterlängtade Xpri!

Alltid lika hjärtskärande att skilja mor & barn, men då vi alltid väntar tills fölen blivit ganska stora, brukar det ändå gå väldigt bra. Lite drama precis när man ska åka, men sedan lugnt samma dag. Xpri bankade först en del men efter en stund åkte han snällt. Vi stannade efter en stund och tittade till honom. Då ville han gärna äta lite hö och tittade sej nyfiket omkring. Efter 1,5 timmer var vi framme i Blentarp. Fina Xpri var lite tveksam till att promenera in på stallplan, men strax installerades han i sin box och var väl där helt lugn och avspänd. Pratade lite med sin granne och käkade hö! Sällan har jag sett någon vara såååå lycklig över sin nya häst! Det känns underbart att ha lämnat fina, fina Xpri hos Nicole och jag vet att han kommer att få otroligt mycket uppmärksamhet och all omvårdnad och kärlek han förtjänar. Han var kung i stallet redan idag!

Farväl Xpri! Ses snart!

   


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards