Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Sara - 7 januari 2013 22:06

Denna dagen har sannerligen bjudit på press i olika former... Men, imorgon är en ny dag och kanske blir det klarare då? Mr Gul är besiktigad och den kliniska biten har gått fint. Men jag väntar fortfarande på röntgenbilderna på mail. De är utlovade i morgon bitti. Sedan ska bilderna skickas vidare till Charlie Lindberg för granskning, och SEN vet jag... Puh!

Här hemma har det varit buzy-buzy. Lilla Spindeln blev besiktigad och uppförde sej förstås som en vuxen väluppfostrad häst! Hon stod som ett ljus och lät sej undersökas i öron, mun, hovar osv. Sedan skrittade och travade vi på vägen utanför stallet. Duktiga tjejen! Inget fel på henne, förstås, så nu är hon Johannas häst! Flyttar redan på söndag, som bestämt. 

Så har jag haft lektion för en ny elev som provade på idag för första gången. Blir mycket input och jag känner mej som en halvgalning som bara sprutar ur mej information. Man vill så gärna att de ska förstå ALLT, och det GENAST! 

Så har Denise och hennes mamma & bror varit här och skrivit kontrakt på Diamante. Lyckligare tjej får man leta efter! Jag kunde nästan minnas känslan när jag själv fick min allra första häst av morfar! Vilken lycka! Nu ska han röntgas & besiktigas innan allt är klart, men det får vi väl tro att det ska gå bra!

Till sist så har jag idag reserverat Galope åt en supertrevlig och duktig ryttare. Om allt går som vi hoppas, så byter han alltså snart ägare... Vemodigt men ändå underbart. Galope får bli nummer ett, och det är han verkligen värd! Härligt att kunna hjälpa till och uppfylla någons dröm... Nu hoppas vi på lite medvind, Bea & jag! 

Diamante & Galope, son & far.

 

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards