Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Sara - 6 januari 2013 15:14

   

Så är trettondagshelgen ocå snart över och vi börjar på en helt vanlig vecka imorgon. Ganska skönt faktiskt! Idag har vi städat ut julen och konstaterar att sommaren är närmre framför oss än bakom oss, vilket känns underbart! Bara några månader kvar till våren här i Skåne!

På hästfronten är det full fart fortsatt. Nu börjar säcken knytas samman och i morgon ska äntligen vår guling besiktigas! Huuu så nervöst! Sedan är det dags för ytterligare tre hästar på tisdag. Klaras, en annan unghäst och en kund och en 3-åring til oss som ska ridas in och säljas. Så om allt gå vägen kommer det snart fyra nya hästar!

Här hemma jobbar jag på med min lilla trio av fina pojkar. Galope går helt otroligt fin nu och är en fröjd att rida! I fredags red jag & Alice ut och travde sida vid sida. Då gick det upp för mej vilken torolig utvecklig Ploppen har gjort gångartsmässigt sista halvåret. Jag tror Budda fick ta tre steg när Ploppen tog ett! Han känns stark och energisk och så häftigt! Och så ska jag sälja honom??!! Blääää.... 

Teo är oxå så duktig och har nu gjort sitt första ridpass tillsammans med en annan häst i ridhuet. Det gick över förväntan och han var faktiskt mera avslappnad än när vi är själva. Lite mera ofocuserad på mej kanske, men inga som helst hingstfasoner. Sa inte ett knyst utan var bara nyfiken på Budda, som Alice red samtidigt. Himla kul! Nu ska vi träna lite till på det sedan kan Alice & Budda vara draghjälp och stöd på våra första uteritter. Himla kul!

Pinnen har fortfarande taskig bjudning men jag tror det beror mest på ömma fötter. I vecka ska han få skor på alla fyra tassarna och så ska vi se om det går bättre. Han har så lätt för sej, så om bara poletten trillar ner så blir det en barnlek!

Igår fick jag besked att en av spekulanterna som var här i veckan och träffade Diamante, gärna vill köpa honom. Så nu är finns det en väldigt lycklig tjej som får sin alldeles egna P.R.E Diamante stannar även han kvar här tills efter sommarbetet. 

Till sist kan jag berätta att det kommer ytterligare en unghingst till lösdriften hit om ett par veckor. Det är en 2-åring av högsta kvalite som helst säljs till någon med stort intresse för rasen. Som har möjlighet att behålla honom som hingst ett tag och kanske ställa ut honom och visa honom. Det är en stor skimmel  med fantastisk stam och mycket bra rörelser. Så om någon söker en sådan häst, så maila eller ring mej!

Provridning av finaste Mr Gul - hoppas hoppas!!!

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards