Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Spanien tur & retur

Av Sara - 13 december 2012 21:56

Så var men hemma i kylan igen efter två intensiva men underbart roliga dagar i Spanien. Jag & Jennie flög till Barcelona, hämtade vår bil och körde sedan 120 mil och tittade på måååånga hästar på en och en halv dag. Men vi hann ändå med att äta goda middagar och sova lite grand. Vi såg flera riktigt bra hästar, några ganska bra och en del mindre bra. Jag förälskade mej i framför allt en underbar hingst, och Jennie har gjort ett fantastiskt köp i ett dräktigt sto med föl. 

Här hemma har Klara kommit för att hälsa på och stannar över helgen innan hon far hem och firar jul. Det är underbart att ha henne här igen och det känns som om hon aldrig åkt! 

Idag har jag haft kunder här för att titta på en häst, på lördag kommer det kundbesök och på söndag ska Galope provridas. Puh! Härligt är det med mycket intresse för hästarna! Jag har faktiskt sålt hela 20 hästar i år och kanske hinner vi med någon till innan årsskiftet? 

Skulle kunna skriva massvis om Spanienresan, men jag låter bilderna tala istället!

                                   

 
 
Nina

Nina

13 december 2012 22:13

Säg att du köpt hästen på bilden längst ner! Snälla! Å, den skulle jag vilja ha!

Skönt att du är hemma, är så tomt när din blogg inte är uppdaterad ;)

Kram

http://www.dorado.bloggplatsen.se

 
Ewa

Ewa

13 december 2012 22:14

Åhhhh, så många fina hästar du sett!! Måste vara så svårt att välja!!! //Ewa

http://www.naturligdressyr.bloggplatsen.se

Sara

13 december 2012 22:37

Ja Ewa, det är inte lätt. Men man är ju inte gjord av pengar heller... Vi får se hur det går!
//S

 
Betty

Betty

14 december 2012 00:34

GUUUUUD så mycket ögongodis ;O
Jag är inte avundsjuk att du måste välja :P

http://mirakelbetty.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Johanna S

14 december 2012 08:35

Mums!
Gult är inte fel till min lilla Escalera-fux ;-)

 
Ingen bild

Sofia

14 december 2012 16:37

Vilken ärlig resa det måste ha varit!

Var ni till ett specifikt stuteri som inriktade sig på cremellos o andra "gulingar"? Får man fråga vilket i så fall? Eller åkte ni runt på olika ställen o letade efter just de färgerna?

Sara

14 december 2012 20:56

Vi var på många olika ställen!
Mvh Sara

 
Ingen bild

Bea

14 december 2012 19:05

Bild 5 & 6 Fin, Hingst ?

Sara

14 december 2012 20:55

Ja en ett-åring! Fin eller hur!!
Mvh Sara

 
Zandra

Zandra

27 december 2012 19:39

Gud så mycket ögongodis! Cremello får de gärna behålla men övriga var ju flera att dregla efter. JAG är iaf avundsjuk på er resa ;)

http://zidressage.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards