Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

Flera halta hästar var det här...

Av Sara - 30 november 2012 22:20

Ja Teo är ju under kontroll, tack gode gud för det... Men stackars Teddan har gått och vrickat sej eller något så jag har hämtat honom hos Carina och idag var det hans tur att besöka doktorn. Mjukdelsskada blev konstaterat, boxvila och åter på tisdag för u-ljud. Suck... Stackars Carina, som just börjat komma igång med körningen på allvar med honom får bli hästlös ett tag...

Var hemma igen precis i tid vid lunch för att köra Therese till tåget. Då var hon klar med stallarna. SÅ underbart att ha henne här och fixa och dona! Sedan hann jag precis med att putsa iordning Jabeque, som blev hämtad av sin nya matte Karolina. Han var så duktig och fick på sej nytt täcke och nya fina transportskydd. Traskade snällt upp i trailarn efter två miunuters funderande och har kommit fram väl. Fina Jabeque! 

Bästa Emelie kom med lunch till oss båda som vi avnjöt tillsammans. Tack! Sedan körde jag hö till stallar och lösdrifter och så var det dags att sadla lilla Esmeralda. Hon är så otroligt duktigt, denna Affedotter. Hon är liten och späd, men så modig, cool och intelligent. Allt tar hon med ro och arbetet är så naturligt, så enkelt för henne! Idag kom en bekant hit med sin häst för att följa med mej & Esmeralda på vår första uteritt. Helt superfint gick det förståss och Esme travade glatt sida vid sida med Ingrid & Orkidé! Det gick så bra att på vägen hem när vi skulle skiljas åt, så red jag och Esme hem själva och Ingrid & Orkidé på andra hållet. Utan några som helst problem! 

Som avslutning idag blir det en liten film från igår. Sista passet med Becka-Bus!

 
 
Ingen bild

Helena

6 december 2012 09:27

Hej, vad tråkigt att läsa om Teddan:( Jag har en liten Teddy-dotter som även hon verkar ha vrickat sig i höger bak, Tequila.
Hon har varit både halt och svullen och varm, men veterinärerna som kollat henne har inte hittat någon riktig orsak..var in på klinik igår men fick bara springa efter böjprov, naturligtvis stödde hon fint då så ingen ytterligare undersökning gjordes. Tila som aldrig varit på kliniken förut tyckte det var superspännande och att få kolla in alla hästar i hagarna var häftigt! Det resulterade i att hon inte tänkte åka hem..efter 3 timmar var vi dock på väg hemåt igen men då hade jag starkt övervägt att hyra en boxplats åt henne istället! Idag är hon svullen igen...suck!
Kändes som en oerhört onödig resa..
Lycka till med Teddan, jag håller alla tummar jag har.

Sara

6 december 2012 10:51

Åh vad trist det lät. Är väl typiskt oxå att de inte visar något när man väl är på kliniken... Hoppas det bara är tillfälligt. Kram S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards