Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 18 november 2012

Sälja Galope

Av Sara - 18 november 2012 22:14

Så är beslutet fattat och offentliggjort - Galope är till salu! Är hon inte klok, tänker kanske många, och det kan man ju undra... Dock är det ju så att vi bedriver hästverksamheten som ett företag och man måste hela tiden ha en plan. Galope är ju vår egen uppfödning och han har utvecklats till en bättre häst än jag någonsin vågat drömma om. Dock är han inte MIN drömhäst, för det är Teo   Låter kanske elakt att säga så, men givetvis är det så att Galope ligger mej väldigt varmt om hjärtat och tårarna kommer att rulla när han ska lämna vår gård. 

Verkligheten är sådan att Teo & Galope helt enkelt är för lika varandra. Två stora, resliga och rörliga skimmlar men ungefär samma målgrupp av stoägare. Nu när Teo börjar bli en riktig ridhäst så kan jag mera se att om några år kommer jag stå där med två väldigt lika hästar. Så jag måste välja. Vår avel är ju inriktad på Cardenas-blodet och det finns helt enkelt inget utrymmer för Galope i vår egen avel. Så äve om beslutet var väldigt svårt, var valet enkelt. Teo är här för att stanna, Galope få bli någon annans drömhäst. Han är en underbart häftig häst att rida på. Stor och mäktig men okomplicerad och trygg. Lite hingst-tag finns ju i honom men som valack tror jag han skulle vara en HELT FANTASTISK dressyrhäst. Om han lade all focus på att jobba, och inte hade några hingstfasoner alls, så skulle han vara 100 % toppen!!! Så kanske är det just DU som ska köpa dej din alldeles egna drömhäst. Nu har du chansen!

Här hemma kommer då Teo att erbjudas till avel 2013 på semin till alla raser. Vi kommer även att frysa in semin för export utanför Sveriges gränser och han kommer alltså även att kunna serva ston i hela Europa. Teddy gör ju ny karriär framför vagnen, och förhoppningsvis kommer han att tävla framför Carina Ekenberg nästa år. Han kommer likväl verka i avel som vanligt, med undantag om han är på tävling.

En spännande nyhet är oxå att vi kommer att erbjuda Fer Avellado till avel på semin till ett begränsat antal ston. Så förhoppningsvis hittar vi ett nytt hem till Galope, och i annat fall finns han ju förstås här och erbjud till avel som vanligt. Med de nya reglerna från ANCCE så kan vi nu erbjuda alla våra hingstar till alla ston, även PRE då, på färsk semin till alla stationer över hela landet. Vi börjar så smått se fram emot avelssäsongen 2013!

Fer Avellado - Svensk Hingstchampion 2012

     

 
 
Ingen bild

Anna

18 november 2012 22:50

Jag är bara glad att inte va hästhandlare och att man ska leva på det.

Det låter inte som du vill sälja honom som hingst? Varför?
Konkurrensen mot Teo på utställningar eller av annat syfte?

Mvh Anna

Sara

18 november 2012 22:56

Nej det är ingen enkel bransch Anna...
Tur för mej att jag lever på min man :)

Jag säljer honom gärna som hingst, men jag vill inte att någon ska känna att det vore synd att köpa och kastrera honom. Det finns gott om fina hingstar och han skulle bli en sååå fin tävlingshäst!

Mvh Sara

 
Jenny

Jenny

19 november 2012 17:50

Såg att en bild ifrån MH med en av dina hästar kommit ut: http://nyheter24.se/modette/chloeschuterman/files/2012/11/11.jpg
Jätte läcker bild på honom :)

http://jenny-mino.blogspot.se

Sara

19 november 2012 18:30

Visst är han tjusig vår Teo!
// S

 
Ingen bild

Sofia

19 november 2012 18:12

Jag förstår ert beslut var svårt, men också varför ni gör det. Någon annan kommer att bli väldigt lycklig. Han är en av mina absoluta favorithingstar och hade jag haft ett sto hade jag helt klart betäckt med honom. Så jag hoppas att han får bli kvar i aveln och att det inte blir som med hans far. Vet du något om Alferéz förresten?

Sara

19 november 2012 18:30

Nej tyvärr var det länge sedan jag hörde något om Affe...
Jag hoppas på ett bra hem till Galope!
Med vänlig hälsning, Sara

 
Ingen bild

Charlotte B

20 november 2012 19:27

Men fina Ploppen som ju ska till Sicab och visa spanjorerna! Och ut på dressyrtävlingarna här hemma och visa halvbloden?! Hur blir det nu med det... Tuffa beslut!
Kram C

Sara

21 november 2012 07:58

Jag hoppas att någon annan vill ta honom till dessa äventyr!!
Men svårt är det...
Kran Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards