Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 november 2012

Av Sara - 6 november 2012 22:23

I morgon åker fina Sensi tull sin nya ägare. Han har varit här sedan i februari, så det är faktiskt lite sorgligt... Men samtidigt härligt att han äntligen ska få ett eget hem, och inte ett tillfälligt. Så idag var det sista gången, eller iallfall på länge, som jag red honom. Och han var mjuk och fin som en gummiboll som vanligt!

                 

Red ut en lång runda på Jabeque som är en klippa. Han skrittar lugnt och stadigt fast han är på helt nya marker. Skönt att ha sådana hästar som man bara kan njuta av! Sol hade vi först, därav uteritten, men det svenska höstvintervädret gjorde som det brukar och blötte ändå ner oss med blåst och ösregn på vägen hem...

Tog ut lilla Esmeralda för sitt pass. Igår longerade jag henne med sadel och träns och stod lite i stigbygeln, så idag fortsatte vi litegrand. Hon verkade tycka att det var märkligt att jag hängde på henne, så det struntade vi i. Jag hoppade helt enkelt upp och det verkade hon tycka kännas bättre, så sedan skrittade vi ett varv oxå! Fortsätter imorgon.

La Luna Esmeralda (PRE/SWB e. Alferez IV - Ganesco)

         


Har varit en sväng på Hööks och köpt diverse prylar som behövdes här hemma. Fixade en del praktiskt i stallet och Mats fixade ljus i nya sadelkammaren. Jag jobbade Teo lite i lina och sedan fick han vara lös en stund vilket han ÄLSKAR!! Tror han rullade sej 18 gånger och gjorde språng och skutt som man knappt tror en häst kan göra. Tur han inte gör sådana saker när jag sitter på (!)

Blev inspirerad att jobba även Galope o linan, vilket var ett tag sedan. Det märktes för han blev oxå vild och vacker! Måste försöka göra det lite mera regelbundet. Det är så bra för hästarna att få arbeta utan störning från ryttaren men ändå med lite hjälp och stöd. Så är det oxå bra för mej att se hur de faktistk arbetar från sidan. Kul, tyckte Ploppen iallafall!

Sist lite bilder på söööötaste Spindeln (alias Yolista P, e. Tendencioso IV u. Gaditana XXVII) Hon har växt till sej och börjar bli fin tycker jag! Hon har det absolut underbaraste temperamentet man kan tänka sej och står gärna själv inne i stallet om det regnar ute. Hon gillar verkligen sin box och kan numera stå uppbunden på stallgången och är en riktig egen liten häst! Jag älskar henne!!

     


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards