Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 5 november 2012

Av Sara - 5 november 2012 13:48

Igår var en härlig och solig dag. Ganska lugnt schema men det blev likväl en fullspäckad dag...
Alice stod för det mesta av stallskötseln så Mats & jag inredde den nya sadelkammaren som nu är klar för inflyttning! Skönt både för våra inackorderingar och för mej att äntligen få lite ordning och reda i gäststallet. På eftermiddagen fick jag besök av en stoägare som var intresserad av pojkarna och även av våra spanska hästar i största allmänhet. Teo & Galope fick visa upp sej och så blev det en rundvandring bland gårdens övriga hästar. Trevligt!
Idag står regnet som spön i backen och alla hästarna har precis fått komma in igen. Har ridit tre hästar och idag var det premiär för kandar för Galope. Han reagerade faktiskt precis som jag hoppats på. Jag upplever att många hästar som kan vara lite ostadiga i munnen på tränsbett, kan trivas riktigt bra med stång. Galope var stilla och stadig och kändes väldigt avspänd och fokuserad. Det ska bli spännande att fortsätta hans utbildning härifrån!

Vår gård i höstsolen i söndags.

Av Sara - 5 november 2012 13:48

Igår var en härlig och solig dag. Ganska lugnt schema men det blev likväl en fullspäckad dag...
Alice stod för det mesta av stallskötseln så Mats & jag inredde den nya sadelkammaren som nu är klar för inflyttning! Skönt både för våra inackorderingar och för mej att äntligen få lite ordning och reda i gäststallet. På eftermiddagen fick jag besök av en stoägare som var intresserad av pojkarna och även av våra spanska hästar i största allmänhet. Teo & Galope fick visa upp sej och så blev det en rundvandring bland gårdens övriga hästar. Trevligt!
Idag står regnet som spön i backen och alla hästarna har precis fått komma in igen. Har ridit tre hästar och idag var det premiär för kandar för Galope. Han reagerade faktiskt precis som jag hoppats på. Jag upplever att många hästar som kan vara lite ostadiga i munnen på tränsbett, kan trivas riktigt bra med stång. Galope var stilla och stadig och kändes väldigt avspänd och fokuserad. Det ska bli spännande att fortsätta hans utbildning härifrån!

Vår gård i höstsolen i söndags.

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards