Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Sara - 2 november 2012 23:49

Av Sara - 2 november 2012 18:38

Fredagar är ju veckans bästa dag, och så även här hos Pepino. Var uppe och igång lite tidigare än vanligt då mycket stod på dagens schema. Efter fodrinar och utsläpp gjorde jag Jabeque fin för dagens övningar som var foto & film. Han är ju till salu och nu var det dags att visa upp honom rättvist. Han var duktig och jag är nöjd med både film och foto så nu blir det ny annons på honom och så hoppas jag att någon ser vilken fantastiskt fin lite häst detta är. Han är allt man kan önska. Säker, vacker, ridbar och frisk. Priset är ganska lågt enligt min mening, och detta för att han måste säljas snarast.

Så här fin är han!

                 


Efter Jabeque hann jag även med att rida Galope innan Nicole kom. Nicole är Xpris nya stolta och lyckliga ägare och idag hade hon med sej sina morföräldrar. Nicole kommer från en riktig hästfamilj och över en fika fick jag höra många spännande och intressanta historier om hur det var att föda upp och sälja hästar på deras tid!

Xpri besiktigades utan anmärkning igår och den enda komentaren veterinären ville skriva var: ovanligt fint föl! 

Efter Nicoles besök var jag iväg på några ärenden och  sedan hade jag besök av en vän/hästspekulant även i eftermiddags. Harry fick visa upp sej och så blev det fika och lite hästprat.

Så har det kommit en ny träninghäst som ska vara här en en månad eller så. Det är Esmeralda, ett 4-årigt sto PRE/SWB. Även detta en Alferez-avkomma och de brukar ju vara fina att jobba med. Denna tjej är nyss avvand från sitt föl (e. Teddy) och ska alltså nu komma igång att vara ridhäst. 

Nu är det fredag kväll och fredagsmys. Ha en skön helg allesammans!

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards