Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2012

Nu går vi vidare

Av Sara - 30 oktober 2012 20:52

Nu känns det som om instruktörsämnet är färdigdiskuterat för denna gången... Så nu går vi vidare med nya friska tag :)

Idag sken solen igen från en blå himmel efter att det igår varit storm. Nja, allt är ju realtivt. Det blev man ju varse när man såg hur de stackars New York borna fick fly sina hem för stormen Sandy. Vad glad jag är att vi inte har sådana stormar här på våra beddgrader, ännu.

Sadlade Ploppen först på morgonen och idag fick han bli extra fin med fläta och allt. Detta för att videokameran var framme. Jag tycker han känns ganska fin nu och det är kul att dokumentera och se tillbaka då och då. Inte minst för att hålla koll på sej själv och om utvecklingen går dit man vill. Så här såg vi iallafall ut idag, Ploppen & jag.

Efter Ploppen var det Sensis tur. Sensi var på djursjukhuset igår och besiktigades utan anmärkningar och han tillhör numera lyckliga Eva i Norrtälje. Han är verkligen en underbar och snäll liten häst. Idag jobbade han strålande och jag är verkligen nöjd med hans utveckling under tiden han varit här. Han kom ju i februari i år direkt från Spanien. Han var inte i strålande skick direkt och hade fått "diagnosen" oridbar med sej från sitt hemland. Hit kom han alltså som en sista chans. Vad glad jag är att han kom så att jag fick chansen att jobba med denna härliga häst.

   

Becke jobbade oxå fint idag och imorgon ska han får nya skor. Sedan ska han oxå filmas. Denna killen är verkligen en okomplicerad och lättriden häst. Han har en naturligt väldigt bra balans, vilket underlättar mycket och han har även en naturlig bärighet och takt. En häst i lagom storlek och lagom med det mesta. Lagom med energi och lagom med det mesta. Som sagt, film kommer.

I eftermiddag har jag varit hos Teddan igen och idag var det trav med vagn som gällde. Carina satt i vagnen nästan hela dagens pass och jag gick bredvid med Teddan i lina, som vi gjort hela tiden. Ett litet problem kommer då när Teddan ska trava. Då måste jag ju alltså oxå trava?! Herregud vad jobbigt! Jag häll mej förvisso lite i en av skaklarna, men jag fick blodsmak i munnen och när jag sedan satte mej i bilen för att köra hem kände jag med typ svimfärdig! Herregud, jag måste verkligen bättra på mitt flås!

Idag har jag även varit iväg och inköpt en alldeles ny och egen ROSA laptop! Den är superfin, snabb och frisk coh den har både !!! & 111. Ha! Så nu kan jag göra allt jag behöver göra på samma dator helatiden. Väldigt skönt...

Hej hopp!

 
 
Nina

Nina

30 oktober 2012 21:19

Vad roligt att det går så bra för Teddy! Förstår att det är tufft att springa med, jag hade samma blodsmak i somras när jag fick springa med Cielo ;)

http://www.dorado.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

monica

31 oktober 2012 08:19

Hur kan tränaren inte vara nöjd med det?? Galopen går ju enligt skolboken, i balans, framme med näsan, lugn och avslappnad, du sitter mjukt och fint, han är supersnygg och rör sej ju super..hur kommer han inte bli när han är "vuxen"
Em egen uppfödning att vara riktigt stolt över
Hälsn Monica

Sara

31 oktober 2012 10:46

Tack snälla Monica!!
// S

 
Ingen bild

Malin

31 oktober 2012 17:11

Åhh va ni är fina, du och Ploppen! ! :)

Sara

31 oktober 2012 19:59

Tack Malin :) Vad glad jag blir!
Vänligen, Sara

 
Ingen bild

Anki

4 november 2012 22:29

Det ser jättetrevligt ut! Stiligt ekipage :)

Sara

5 november 2012 07:20

Tack Anki! ?
// S

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards