Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 15 september 2012

Av Sara - 15 september 2012 10:19

Jag fick ett härligt mej för ett litet tag sedan från en nöjd nybliven PRE-ägare. Kände att jga gärna vill dela med mej av detta, med brevförfattarens tillåtelse givetvis.


Hej Sara.

 

Hälsningar från Dalarna kommer här.

Hit har hösten börjat knacka på dörren.. Fick skrapa rutorna på bilen i måndags morse. Det är lite för tidigt även här uppe hos oss. Hoppas på några fler "varma" veckor innan det börjar på allvar. För mig känns det jobbigare för varje höst som kommer ju äldre man blir..

 

Men jag har mycket positiva saker i min vardag också! En av de bästa är Italiano. Jag ville vänta med att höra av mig ett tag för jag vet att det tar ändå en period för de flesta hästar att bo in sig, och även för dess nya ryttare att finna ut hur allt är..

 

Italiano har varit precis som du sa till mig. Cool och liksom "hemma" från början. Nästan så "hemma" så man började undra.. Han är go och snäll med alla här på vår lilla gård. Min man (som inte är hästkille från början) tycker det är väldigt trevligt med en häst som verkar så trygg i sig själv. Italiano delar hage med vår lilla shettis Pelle som äntligen fått en kompis han inte är rädd för. Dom betar tätt ihop på dagarna, den ena svart, den andra vit, grannarna kallar dom för peppar och salt.

 

Ridningen  har ännu så länge gått bättre och bättre. Tar det ganska lugnt. Vet att en häst som byter miljö, ryttare, foder, hovslagare, träning mm ändå utsätts för vissa skaderisker. Men jag tror att jag matchar honom på ett bra sätt. Har ridit ganska mycket skritt ut. Visat honom våra miljöer här. Ridit till ridskolans båda ridhus och utebanor. Trimmat lite här hemma på banan också. Snart blir det ju ridhus som gäller, så vi försöker vara ute så länge det går.

 

Han blir känsligare för mina hjälper för varje pass vi gör på banan. Kom på mig själv att jag satt och sa ptro häromdagen. Underbar känsla. Tror ingen skulle beskriva honom som lite "trög" i dag! När vi kräver lite mer samling i galoppen händer det att han "går i sär", men inte så ofta nu längre. Jag börjar få en helt underbar känsla när vi tränar! Detta hade jag nästan inte vågat hoppats på! Håller tummarna för att det ska fortsätta.

 

Jag läser din blogg då och då, och gläds med de bra sakerna som händer där. Känner med dig med de mindre roliga sakerna.. Hoppas ni får en fin höst utan rutskrapning ännu på ett tag. Önskar er all lycka med hästarna!

 

Jag hoppas kunna höra av mig med en lika positiv rapport senare.

 

Många kramar från oss. Och stort tack för du gav mig chansen med Italiano!

 

Annika


Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards