Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Sara - 10 september 2012 21:48

Idag har vi haft sommarvärme i Skåne igen. Underbart :)

Var igång som vanligt oxh red ut en härlig runda med Ploppen på morgonen. Blev nästan överkörda av en lastbil som inte saktade ner, men det gick väl... Puh... Red över ett enormt fält på kanske 60 ha. Där kunde man verkligen trava på :)

Kl II hade jag bokat lektioner och det kom två systrar med sina fina hästar. En PRE och en frieser. Den ena systern fick lektion i hantering av häst från marken, ledarskapsövningar och lite andra grundtips i vardagen. Den andra red lektion och jag satt även upp och red lite på henne söta häst. Det var roligt och jag hoppas att de fick med sej lite ny "input" hem.

Vi hann precis klart och praktisarna hade gjort iordning Faffe för besiktning. Det blev lite hastigt, men sedan fanns det inte tid på två veckor pga semestrar så det var lika bra att få det gjort genast. Väl framme hade Tina precis avslutat besiktningen av Belisana som passerade med väl godkänt. Charlie var mycket imponerad av såväl hennes goda uppförande som hennes skönhet och rörlighet. Kul :)

Faffe var inte sämre han utan besiktigades och exportröntgades helt utan anmärkningar. Det var riktigt roligt att longera honom i det fina underlaget i ridhuset på sjukan. Det var ganska länge sedan jag gjorde det hemma och jösses vad han har utvecklat sin trav. Fantastiskt :)

Så då var båda hästarna besiktigade och klara och det är bara pappersarbete och lite andra detaljer som ska slutföras. Grattis till Malin & Kajsa till era nya fiiiina hästar.

Ikväll jobbade jag med Teo och avlsutade med en promenad på stubbåkern. Det var väldigt spännande tyckte Teo men perfekt träning. Åhhh vad han är vacker när man är ute och han showar och spänner upp sej. Man får nya sej i armen för att fatta att han faktistk är MIN häst. Otroligt...

Belisana SL som föl

 

Fanfarron som åring

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards