Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Sara - 8 september 2012 20:38

Efter en jobb-natt sov jag några timmar i förmiddags men sedan har det varit full fart. Mats & jag har snickrat på ett hönshus till våra nya fina hönor och deras stiliga tupp. Nu när jag höstat hästarna så måste ju även dessa små liv få tak över huvudet. Sedan har jag haft provridning av Faffe och de kommer tillbaka imorgon igen för en uteritt oxå. Faffe var duktig idag och är en cool kille som inte blir minsta berörd av att få en ny ryttare på ryggen.

Hästarna njuter i sina lösdrifter och speciellt småkillarna är väldigt nöjda. Här kommer lite bilder från igår.

Fanfarron 4 år

     

Tiburon P och hans kompisar Jerez, Diamante & Concuqero är nöjda med tak och hö

       

Av Sara - 8 september 2012 00:00

Inatt var det regn och blåst och riktigt höst, så när jag låg ihopkurad under täcket och tyckte synd om hästarna som fortfarande gick ute så bestämde jag att det var lika bra att "hösta" nästa morgon. Sagt och gjort. Stona flyttades över till vinterlösdriften. Så var det lite jobb att köra in halm där, koppla om strömmen och lyfta av några söndriga dörrar som inte skulle vara kvar. Köra ut hö i nätet och fixa med vattnet. Nu får Glassen & Spindeln och ev. ett sto till med föl bo på box på nätterna. Då kan jag vara säker på att alla som vill får tak över huvudet. Alla fölen är småfökylda och det är alltid likadant med våra blåsiga höstar. Alla bebisar blir lite snoriga men det ska vi råda bot på nu.

När stona var klara hämtade praktisarna unghingstarna och lät dem komma upp där stona gått. Nyströdd lösdrift och höbar även här. De var väääääldigt nöjda verkade det som! Så nu är alla hästar där de ska vara och vi har bara den lååånga vintern framför oss innan det är vår igen. På något vis är det mysigt nu, om det nu bara kunde vara så här och INTE bli 2 grader och snöblask i 4 månader så vore jag riktigt nöjd :)

Väl klara med detta projekt var det ridning som gällde och Faffe blev både fotad och filmad. Har inte hunnit redigera det ännu, men det kommer. Han går fint nu Faffe-skrutten och han är så himla rolig att rida. I helgen kommer det en kund och provrider honom, så vi får väl se om hon tycker detsamma!

Pinot, alias "Pinnen" blev uppsnofsad idag med fläta och lindor för att göra en liten film. HERREGUD vad denna hästen är snygg och rörlig. VILL HA!!! Det är inte ofta det finns spanska hästar av denna kaliber till salu i Sverige, så alla ni som letar en kvalitetshäst i Spanien. Ni kan sluta nu för den finns här :) Se själva:


         

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards