Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Sara - 6 september 2012 09:11

I förra veckan hade jag "studiebesök" av Manuel Fernandez, portugisisk tränare som kommer till Sverige ca varannan månad för att undervisa. Vi vandrade runt och tittade på våra hästar och pratade häst och ridning. Manuel verkade bara en väldigt lugn och behaglig man med en skön inställning. Vi hade mycket gemensamt i hur vi tänkte kring ridning. Jag hade egentligen tänkt åka och titta på hans träningar men istället bad jag om en lektion vilket gick bra.
Så i måndags kväll åkte jag med Ploppen till Skromberga för att träna. Ni som följer mej här vet ju att jag provat att träna för olika tränare då och då, med dåligt resultat...
Nu ska jag inte skriva att träningen var världsomvälvande, men det var bra. Jag fick bekräftelse på mon ridning och goda tips och idéer på de saker jag behövde lite hjälp med. Manuel satt även upp på Plopp och red en kort stund. Det var sååå roligt att höra: you make my job very easy! Han tyckte med andra ord att Ploppen var välriden och väl framme för sin ålder. Härligt! Vi ska ses igen i slutet av oktober då han kommer hem till oss. Det kommer vara öppet för publik och troligtvis kommer även några av mina elever att rida.

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards