Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Sara - 1 september 2012 20:54

Vi var uppe med tuppen jag och hundarna och fodrade 6.I5 Släppte ut och gav Ploppen hö och gjorde sedan iordning kaffe, mackor och fika till oss tvåbenta. 07.20 lastade vi Ploppen & Malibu och så åkte jag, Kaisa & Alice mot Ljungbyhed. Tävlingarna hölls på Herrevadskloster. Fantastiskt vackra omgivningar och strålande vacker sensommarväder. Jag hade starttid 09.39 och Kaisa 09.50 så vi sadlade samtidigt och red fram. Ploppen var fantastiskt cool och lugn och kändes bara helt fantastisk på framridningen. Inte var det särskilt gott om plats med två klasser som gick paralellt och alla framridande ekipage skulle samsas på en 20X60 bana... Men jag höll tungan rätt i mun och lotsade runt en lyhörd Plopp bland alla andra hästar. Strax var det vår tur och vi red in på banan. Mitt bestämda mål var att Ploppen skulle vara lika avspänd och spänstig inne på banan som på framridningen. Det började lite dåligt innan vi ens startat med att något var läskigt längst ner i hörnet. Stressen gör lätt att man frestas att sparka på och tvinga ner hästen i hörnet, men jag behärskade mej, klappade om Ploppen och lade några volter för att få honom avspänd och lyhörd igen. Det fungerade om än tog lite mera tid än jag egentligen hade och jag fick två poängs avdrag för sen start... Strunt samma för när jag väl startade kändes min häst underbar och hela programmet var han lyhörd och vaken men avspänd. Vägarna kunde varit bättre och vissa övergångar likaså. Men det var härligt att rida förbi domaren och höra 7 istället för 4 eller 5... Vi fick 6I % totalt och 7 på hästens gångarter och 7 på bjudning, takt och balans. (eller vad det nu är). Jag är supernöjd :)

Bilder från dagen

                                 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards