Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Sara - 28 augusti 2012 21:57

I morse var jag uppe tiiidigt igen och fodrade och släppte ut pojkarna. Det var en skön morgon som väl var så det är ändå alltid lika underbart att komma ut i stallet och se om sina älsklingar. Sedan var det dags att ta hand om de tvåbenta älsklingarna. Igår kväll slog Tias i sin fot och har eventuellt brutit stortån. AAAJJJ :(  Så honom släppte vi av hoppandes på ett ben till skolan. Sedan körde vi (Mats & jag alltså) till Malmö där Mats skulle artoskopera sitt knä. En skadad minisk skulle avlägsnas och knäleden rensas upp. Medan Mats låg under kniven köpte jag två härliga tidningar, gick till ett mysigt café och njöt i två timmar av att kunna sitta ner och slappa utan stress. Mats operation gick hur fint som helst och vi var hemma igen till lunch.

Idag släppte jag tillbaka Glassen & Spindeln i flocken och med dem fick även Yedra gå. Blev lite oroligt, så vi får se hur det verkar, annars i värsta fall får jag dela på dem igen imorgon. Eller ställa in två balar med hö så att alla kan äta utan att bråka. Det går bara så jäkla mycket hö då... Har bara ett nät.

Sedan red jag Galope först på stubben en sväng som uppvärmning och sedan i ridhuset. Ska ju tälva på lördag så vi får trimma lite. Han kändes ganska fin så kanske går det lite bättre denna gången...

Så var det dags för Teo. Jobbade honom i lina lite kort innan jag satt upp. Idag var Alice med så hon kunde leda oss två varv, så  HURRRRAAAAA idag har jag ridit Teo för första gången. Känns härligt :)

Så sadlade Alice Budda och han fick jobba lite. Idag satte jag lite för höga krav så det blev för svårt för honom. Vi tar det lite lugnare nästa gång. Faffe har jobbat väldigt fint, men har idag fick han vila. Han fick nya skor igår och det hjälpte upp hans rörlighet en del.

Ikväll har jag tagit hand om de halta killarna här hemma som ska servas med mat och fika. Kan inte bära någonting eller knappt ens gå...

Finaste Teo   

 

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards