Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Hov-vård mm

Av Sara - 15 augusti 2012 22:21

Dagarna rullar på och vi njuter av mera sommarvärme. Jag skulle vilja säga att nu är det helt perfekt väder. Vi har sluppit undan bromsarna och flugorna är inte så farliga. Alltså mår hästarna bättre även om Teo fortfarande vill ha flugtäcke på sej. Han HATAR flugor.

På fälten tröskar bönderna för fullt och vi har idag ridit på stubben för första gången i höst. Detär så himla härligt och enda gången vi är försedda med obegränsat med ridvägar. Galope går så fint och han är förhoppningsvis klar med betäckningar för säsongen och kan börja lägga på dej i vikt igen. Hoppas det för jag planerar att visa honom i Danmark i slutet av september och då måste han se lite bättre ut i hullet innan dess.

I helgen är det ju dags för PRE-Championat på Strömsholm och vi tränar och förbereder oss för fullt. Teo är i fin form och han är duktig på visning för hand. Sedan vet man ju aldrig hur unghingstarna beter sej på en ny plats och det är ett litet orosmoment. I Åstorp var Teo stencool och i Norge var han halvgalen. Hoppas han kör på stencool i Strömsholm oxå... Så ska Klara visa Carmina och jag ska ju även visa Räven. Vi har tränat måttligt och hoppas att vi kan ta oss igenom det. Det var för kort tid för att göra ett grundläggande arbete med ridningen på honom, vilket skulle behövas, så jag och hans ägare beslutade att vi bara kör. Det får gå som det går. Hästen är fantastisk och jag siktar på att styra runt honom i alla gångarter och hoppas på det bästa. Snäll är han så det är ingen fara, men med lite hetsig spansk ridning i bagaget, blir han lätt spänd och hmm, ska vi säga explosiv. I morgon ska han få nya skor och så kör vi generalrepetition på ridningen. Sedan ska allt packas och hästarna tvättas, lastbilen hämtas och ja, ni vet...

Ikväll har vi hämtat upp småkillarna från betet och verkat hela gänget. De var väldigt duktiga allihop. Först var det lite väl spännande att komma upp i stallet igen, men alla lugnade sej snabbt och stod fint och blev fina om fötterna. Abbes köpare var oxå här och passade på att bekanta sej lite mera med sin nya häst. Abbe var snällast av alla att verka och är lättövertalad och mycket klok, liksom sin far...

Så här snygga var de iallafall ikväll, småkillarna. Som förresten inte är så små längre, som synes...

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards