Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 29 juli 2012

Av Sara - 29 juli 2012 21:27

Nu gick det visst väääldigt många dagar, men det har varit sköna dagar. Det har ju varit ohyggligt varmt här nere hos oss och jag & Klara har verkligen utnyttjat värmen på bästa vis. Vi har varit uppe i ottan och släppt ut pojkarna med sina flugtäcken. Sedan mockat och foxat stallarna. Alla andra hästar utom hingstarna har fått vara ute om nätterna och inne på dagarna när hettan och flygfäna varit som värst. Stona har tryckt i ligghallen och de andra har myst i de svalkande stallarna dagtid. På kvällarna har vi ridit sent, sent. Mitt på dagen har vi slappat på stranden här i Helsingborg. Här är det som vid en medelhavskust dessa dagar, med en perfekt sandstrand, strandpromenad och vacker vy över Danmark. Allt mitt i stan. Dessa dagar vet man varför man inte åker till Grekland eller Mallorca  sommartid. OM det blir högsommarvärme finns allt man önskar sej precis här.

På hästfronten har så Kairo flyttat till sitt nya hem i Åstorp i lördags. I fredags besiktigades och och röntgades utan bekymmer och fick, förstås, extra beröm för sitt fantastiska temperament. Jag & Mats levererade honom till hans fina hem och imorgon måndag ska jag åka dit och vara med när Pia ska rida honom hemma för första gången. Härligt när det är så nära så kan jag hjälpa till väldigt enkelt.

Jag har även varit och tävlat i dag med Ploppen och jag tänkte skriva mer om det imorgon. Har en liten film att visa er och få höra era åsikter om.

Sist några bilder på vackra Sensual, som är till salu. Han är fortfarande hingst och är ju underbar. Vid intresse hör gärna av mej till mej eller direkt till hans ägare Linda Linden www.millhorse.se

           



Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards