Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Sara - 20 juli 2012 23:26

Det började med att det knackade på dörren kl 03.45 i morse. Liiite stressade blir man, men allt gick väl. Danza, Yedra & Carmina hade tagit sej ut ur lösdriften, där någon troligen inte stängt ordentligt, och mötte tidningbudet uppe på vägen. Gulligt av tidningsbudet att köra ner och väcka mej. I foppatofflor & morgonrock hämtade jag de tre rymlignarna, som var mer än glada att komma tillbaka på plats.

Sov en liten stund och sedan var det uppstigning kl 06.20 8.55 hade jag starttid i Helsingborg. Nära och bra, men tävlingplatsen var inte så rolig. Själva tävlingen var innomhus medan framridningen var utomhus i en basängliknande paddock. Jag hittade dock en ridbana en bit bort som jag kunde värma upp på. Där ute gick Ploppen lysande, men dog tyvärr lite när vi väl kom in och jag fick inte det där fina flytet i ritten. Halvtaskiga poäng alltså så det var bara att köra hemåt igen. Snyggast på framridningen var dock min Plopp :)

   

Väl hemma fortsatte vi med mockning och stallpyssel. Klara & praktis-Therese målade lite och jag fixade med en massa småsaker. Efter lunch kom Pia för att prova Kairo igen. Denna gången på en liten uteritt. Klara & Vandi följde med. Det gick jättebra och Pia bestämde sej för att Kairo är hennes häst. Jätteroligt och förhoppningsvis går allt bra med besiktning så att Kairo får flytta till Pia.

Lite flera hästar skulle ridas och sedan åkte jag & Therese till sjukan och hämtade hem Glassen & Spindeln. Äntligen :) De var båda väldigt lyckliga över att komma hem på gården, det var så tydligt. Glassen stod länge och bara tittade sej omkring och verkade njuta. Spindeln hoppade och skuttade runt på gårdsplanen och var lycklig.

Sist lite bilder på bröderna (halva, båda e. Alferez IV) Budda & Fanfarron. Bästa vänner :)

     

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards