Pepino - dressage & breeding

Direktlänk till inlägg 12 juli 2012

Rider och rider

Av Sara - 12 juli 2012 23:00

Det är ju tyvärr knappast något strandväder, men det kanske är tur för vi har många hästar igång nu igen. Vi önskar dock att vi kunde gå upp tidigt och rida, tillbringa de varmaste timmarna vid havet och sedan rida mera på kvällen. Men, men nu kan vi rida hela dagen istället. Vi har Teddy, Vandi, Galope, Teo, Räven, Kairo, Jerez & italiano att jobba, så vi roar oss :)

Fölen mår fint och hästarna på betet allihop. Hagarna är nyputsade så det passar faktiskt ganska bra med lite regn. Det växer upp fint grönt gräs och alla verkar nöjda. Igår kollade vi Ellen som nu är dräktig på nästan 50 dygn. Jag har sett många u-ljud, men inget så coolt som igår, när Ellens bebis låg helt perfekt i vinkel til u-ljuds proben. Vi fick in en perfekt bild av en liten häst ungefär 4 cm läng. Den låg på rygg och viftade lite mjukt med frambenen. Man ska kunna könsbestämma dem runt 60 dygn, så detta var lite tidigt, men Agneta gissade på en hingst. Vi får se om det stämmer :)

Fick ett brev frå ANCCE idag med inbjudningar till SICAB för Galope & Teo. Jag tror det blir för tufft och för dyrt att åka. Galope har inte så mycket att hämta där med den konkurrensen. Teo, tror jag faktiskt hade kunnat hävda sej riktgt bra, men det är en för stor påfrestning för en 3-åring. Jag hoppas han behåller sin kvalité, så kanske vi kan åka när han är 6 i stället. Det känns som en bättre uppgift för en 6-åring.

Vår nya saluhäst Italiano har gjort att min telefon gått varm idag. Lade ut annons på honom igår och flera provridningar är inbokade. Han blir inte långvarig här för han är en riktig drömhäst... Bjuder på en liten film på honom och under den även en film på vackra Xprí :)

 
 
Ingen bild

Tess

13 juli 2012 00:24

Har jag missat något eller vart är Sensual?

MVH
Tess

Sara

13 juli 2012 10:27

Han är här men vilar! Ska troligtvis kastreras o säljas!
Med vänlig hälsning, Sara

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 4 december 2016 20:45

Så har vi varit iväg på några LA, jag & Hugo. Förra helgen red jag hela programmet och kände mej nöjd, men på filmen såg vi ut som om Hugo hade tuggumi under fötterna och jag passiv i sadeln, som vanligt, suck... Jag nöjde mej och plockade inte upp h...

Av Sara - 21 november 2016 19:25

Helgen har gått och så är det måndag igen. I fredags var jag en sväng på HFRK, som arrangerade Nationella dressyrtävlingar i dagarna tre. Pepino Dressage & Breeding sponsrade PSG-klassen på fredagen och då var jag givetvis på plats för att titta och ...

Av Sara - 17 november 2016 20:36


Igår var det som vanligt dags för Amanda-träning med Hugo, och det är veckans höjdpunkt. Nu när jag sedan några år tillbaka, tränar varje vecka, fattar jag inte hur jag gjorde innan? Eller rättare sagt, det gör jag egentligen visst... Den utveckling ...

Av Sara - 14 november 2016 20:03


Ja det är nya tider här på Pepino, men det har ni ju iofs märkt redan med alla förändringar som skett senaste året. Och de fortsätter... Vi byter namn, Pepino PRE kommer framöver att heta "Pepino dressage & breeding" och det är precis vad det ska han...

Av Sara - 28 september 2016 19:43


Idag var det dags för träning med finaste Hugo för Amanda. Sedan jag sist skrev om hu knäckt jag var för att jag är så kass på att rida, så har jag tagit mej själv i kragen. Ja, det finns oändligt många som är sååå mycket duktigare på att rida än jag...

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards