Pepino - dressage & breeding

Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Sara - 9 juli 2012 21:19

Idag har jag mycket att vara glad över :) Det har jag nästan alltid iofs om jag tänker efter, men då speciellt idag. För det första så sitter jag nu här i soffan och tittar ut över 92 hösilagebalar, snyggt staplade på gården. ÄNTLIGEN// Det har varit nervpåfrestande i år att få in dem, men nu ligger de där och de fick inget regn på sej alls.

För att dra ut lite på vad jag mera är glad över så fodrade vi 06.45 idag för att hinna med att rida fyra hästar, mocka, köra vatten till stona och u-ljuda innan lunch. Vi klarade det lätt. 8.I5 red vi ut med Kairo & jerez. Duktig killar jobbade fint och vi skrittade hemåt i strålande solsken med stora smile :) Alice var här och mockade pojkarnas stall, så det var bara att sadla nästa par som blev Ploppen och Vandi. Galope har vilat en vecka och fått en liten paus. Han kanske behövde det fysiskt, men han hatar att vila, så han var väldigt lycklig att få komma ut idag. Ett kort pass i lina för att se hur stel han var (inte alls faktiskt) och sedan red jag ett fint pass med härlig galopp framför allt. Skrittade ut en tur som avslutning. Sedan mockade vi stostallet snabbt som ögat och Agneta kom och kollade två ston. Tog sedan traktorn och körde ner en m3 med vatten till stona, matade Spindeln och tränade på att lyfta fölens fötter. SEN var det lucnch.

I eftermiddags var jag iväg på ett ånguppdrag och sjöng på ett bröllop. Det var länge sedan och superkul///

Tillbaka hade Klara ridit både Faffe & Italiano. Italienaren var totalt okomplicerad, som matte lovat och en riktigt klippa. Faffe är inte riden precis alls sedan han åkte härifrån i april, men han hade inte glömt hur man gör så när överskottsenerign av ur var Klara nöjd med honom.

Själv sadlade jag Teo och jobbade först lite i lina och sedan uppsittningsövningar. Han är duktig och idag stod jag i ena stigbygeln och låg över sadeln med hela min tyngd. Han stod fint och var riktigt duktig. Snaaart är han nog ridhäst :) Så till sist, jag har ridit på min finaste Teddy... det är ungefär ett år sedan sist och han har vilat och fått gå i stooora hagar och förhoppningsvis bara läkt och blivit fin. Han står nu på djävolsklo och hyaluronsyra efter råd och det gör kanske nytta? På onsdag ska vi till Jessica, (Equiterapeut på djursjukhuset) och så ska hon ta sej an Teddan. Han är bara den snällaste hästen Teddy. Jag longerad inte, bara sadlade och satt upp och efter tre steg så var det som att komma hem- Både för mej och Teddan tror jag. Han frustade och suckade och känds såå nöjd och som en gummiboll. Visst känns det oxå att han tappat muskulatur och spänst, men det är ju inte så konstigt. Så här fin kan han iallafall vara efter ett års vila. Så snlla högre makter, ge mej ett underverk och låt honom hålla för åtminstånde lättare ridning...

Tendencioso IV - vår lilla stjärna

           

Presentation

Fråga mig

217 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards